Polish

Logowanie 

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaa

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 118 gości oraz 0 użytkowników.

[Config] optymalizacja Mugena pod kątem sprzętu

Standardowo grafika w Mugenie jest przygotowana dla rozdzielczości 320x240 i jej wielokrotności w standardzie 4:3.

Wiele osób popełnia błąd i zmienia rozdzielczość na większą niż 640x480 ale nie uwzględniając wielokrotności 320x240 (640x480 to 2 * 320x240) co może pogorszyć grafikę, ponieważ zmiana rozdzielczości tylko rozciąga obraz o rozmiarach 320x240. Standard 16:9 daje obraz panoramiczny, jednak kosztem przycięcią obrazu u góry i dołu dla rozciągniętego obrazu w standardzie 4:3.

[Config] ;Opcje pozwalające zoptymalizować Mugena pod kątem sprzętu na jakim grasz.

 ;Szybkość gry. Domyślnie 60 klatek na sekundę. Staraj się nie używać mniej niż 10,
 ;im wieksza liczba tym będzie szybciej.
GameSpeed = 60

 ;Rozdzielczość gry, szerokośc i wysokość,
 ;rekomendowane rozdzielczości to:
 ;  640x480   standardowa definicja 4:3,
 ; 1280x720   wysoka definicja (HD) 16:9,
 ; 1920x1080  Pełna wysoka definicja (Full HD) 16:9.
GameWidth = 1280
GameHeight = 720

 ;Preferowany język (ISO 639-1), przykładowy zapis: en, es, ja, pl.
 ;Zobacz http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes,
 ;inny wybrany język związany jest wyświetlanym tekstem np. [Quotes],
 ;jeżeli dla danego języka tekst został przygotowany np. [ja.Quotes].
Language = "en"

 ; 1 - włącza cienie w grze, 
 ; 0 - wyłączenie cieni może poprawić płynność działania gry na słabszych komputerach.
DrawShadows = 1

 ;Ilość dozwolonych efektów "afterimage" pokazywanych jednocześnie.
 ;Obniżenie tej wartości zmniejsza zużycie pamięci systemowej (min 1).
AfterImageMax = 16

 ;Maksymalna liczba spritów warstwowych wyświetlanych jednocześnie.
 ;Obniżenie tej wartości zmniejsza zużycie pamięci systemowej (min 32).
LayeredSpriteMax = 256

 ;Rozmiar bufora do dekompresji spritów w KB.
 ;Zwiększemie może poprawić wydajność jeżeli masz problem z płynnym wyświetleniem.
 ;wielu spritów jednocześnie, minimum to 256.
 ;Za duży bufor też może spowodować obniżenie osiągów.
SpriteDecompressionBufferSize = 16384

 ;Liczba dozwolonych wszystkich explodów jednocześnie, hitsparki też są wliczane.
 ;Obniżenie tej wartości zmniejsza zużycie pamięci systemowej (min 8).
ExplodMax = 256

 ;Liczba dozwolonych systemowych explodów.
 ;Obniżenie tej wartości zmniejsza zużycie pamięci systemowej (min 8).
SysExplodMax = 128

 ;Liczba dozwolonych helperów.
 ;Obniżenie tej wartości zmniejsza zużycie pamięci systemowej (min 4, max 56).
HelperMax = 56

 ;Liczba dozwolonych projekcji dla jednej postaci.
 ;Obniżenie tej wartości zmniejsza zużycie pamięci systemowej (min 5).
PlayerProjectileMax = 32

 ; 1 - pierwszy raz uruchamiasz mugena.
FirstRun = 1

Napisz komentarz w tym Artykule