Polish

Logowanie 

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaa

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 97 gości oraz 0 użytkowników.

Konstrukcja postaci

wstep do mugena 018wstep do mugena 019

Postać jest nieco bardziej skomplikowana niż arena, głównym plikiem jest też plik DEF, ale ma inną konstrukcję. Innymi spotykanymi plikami są też: SFF, CMD, CNS, ST, AIR, SND i ACT. Oczywiście nie wszystkie muszą się pojawić i nie koniecznie z tymi rozszerzeniami.

Poza głównym plikiem DEF mogą się pojawić też dodatkowe pliki DEF razem z plikami SFF i muzyką, odpowiedzialne za wstęp i zakończenie (intro i ending) wyświetlane na początku i końcu gry w trybie Arcade: Wstęp i zakończenie.

wstep do mugena 023

Plik DEF - Zawiera podstawowe informacje o postaci i autorze, dodatkowo posiada spis wszystkich plików, które mają zostać użyte przez postać. Więcej: Plik DEF - główny plik postaci.

Przykładowy fragment pliku DEF dla Win Mugena:

[Info]
name = "Kung Fu Man"
displayname = "Kung Fu Man"
versiondate = 04,14,2002
mugenversion = 04,14,2002
author = "Elecbyte"
pal.defaults = 6,3,4,2

[Files]
cmd = kfm.cmd
cns = kfm.cns
st = kfm.cns
stcommon = common1.cns
sprite = kfm.sff
anim = kfm.air
sound = kfm.snd
pal1 = kfm6.act
pal2 = kfm4.act
pal3 = kfm2.act
pal4 = kfm5.act
pal5 = kfm3.act
pal6 = kfm.act

[Arcade]
intro.storyboard = intro.def
ending.storyboard = ending.def

Plik SFF - Plik z grafiką wykorzystywaną przez postać, więcej: Grafika i paleta kolorów, Plik SFF - plik z grafiką.

Plik CMD - Plik który zawiera wszystkie kombinacje klawiszy odpowiedzialne za sterowanie postacią i ciosy, zawiera też kod wywołujący odpowiednie stany postaci. Więcej: Plik CMD - kombinacje przycisków.

Przykładowy fragment pliku CMD:

[Command]
name = "TripleKFPalm"
command = ~D, DF, F, D, DF, F, x
time = 20

[Command]
name = "TripleKFPalm" ;Same name as above
command = ~D, DF, F, D, DF, F, y
time = 20
...
;----------------------------
[Statedef -1]

[State -1, Triple Kung Fu Palm]
type = ChangeState
value = 3000
triggerall = command = "TripleKFPalm"
triggerall = power >= 1000
trigger1 = statetype = S
trigger1 = ctrl
trigger2 = statetype != A
trigger2 = hitdefattr = SC, NA, SA, HA
trigger2 = stateno != [3000,3050)
trigger2 = movecontact
...
;----------------------------

Plik CNS - Plik z tzw. stałymi postaci, czyli: wysokość, skala, szybkość, życie, energia itd. Dodatkowo bardzo często jest to plik który zawiera stany postaci. Więcej: Plik CNS - poziom życia i energii.

Przykładowy fragment pliku CNS:

[Data]
life = 1000
power = 1000
attack = 100
defence = 100
fall.defence_up = 50
liedown.time = 60
airjuggle = 15
sparkno = 2
guard.sparkno = 40
KO.echo = 0
volume = 0
IntPersistIndex = 60
FloatPersistIndex = 40

[Size]
xscale = 1
yscale = 1
ground.back = 15
ground.front = 16
air.back = 12
air.front = 12
height = 60
attack.dist = 160

...

Plik ST - Plik ze stanami postaci, czyli wszystkimi ciosami, atakami specjalnymi, itd. Stany postaci to wszystko co robi postać, począwszy od chodzenia po wszelkie ataki, przyzywanie pomocników w walce i transformacje. Jak napisałem wyżej taki plik jak ST może się pojawić lub nie, wszystko zależy od wpisu w pliku DEF. Więcej: Plik ST - stany postaci [StateDef].

Przykładowy fragment pliku ST:

; Win state decider
[Statedef 180]
type = S

[State 180, 1]
type = ChangeState
trigger1 = Time = 0
value = 181
;----------------------------

; Win pose 1 - Bow
[Statedef 181]
type = S
ctrl = 0
anim = 181
velset = 0,0

[State 181, 1]
type = NotHitBy
trigger1 = 1
value = SCA
time = 1
;----------------------------

; Taunt
[Statedef 195]
type = S
ctrl = 0
anim = 195
velset = 0,0
movetype = I
physics = S
sprpriority = 2

[State 195, 1]
type = CtrlSet
trigger1 = Time = 40
value = 1

[State 195, 2]
type = ChangeState
trigger1 = AnimTime = 0
value = 0
ctrl = 1
...

Plik AIR - Plik ten zawiera zapis sekwencji wszystkich animacji takich jak ruchy postaci ale też wszelkie efekty itp. Więcej: Plik AIR - plik z animacjami.

Przykładowy fragment pliku AIR:

; Turning
[Begin Action 5]
Clsn2Default: 2
Clsn2[0] = -10, 0, 10,-79
Clsn2[1] = -4,-92, 6,-79
5,0, 0,0, 4, H
5,0, 0,0, 4

; Crouch Turning
[Begin Action 6]
Clsn2Default: 3
Clsn2[0] = 10, 0,-10,-47
Clsn2[1] = 5,-47, -5,-60
Clsn2[2] = 10,-39, 15, 0
6,0, 0,0, 4, H
6,0, 0,0, 4
...

Plik SND - Plik z dźwiękami postaci, więcej: Dźwięki i muzyka.

Plik ACT - Plik z paletą dla grafiki, jak wspomniałem może zmienić paletę kolorów używaną przez plik SFF, co może dać efekt np. zmiany stroju. Takiej zmiany palety dokonuje się podczas wyboru postaci jednym z przypisanych do tego przycisków. Więcej: Grafika i paleta kolorów.

wstep do mugena 019wstep do mugena 020wstep do mugena 021wstep do mugena 022

Napisz komentarz w tym Artykule