Polish

Zaloguj się / Zarejestruj się 

Witaj. Zarejestruj się jeżeli nie posiadasz jeszcze konta.

Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

emo TEMAT: Podkręcanie agresywności postaci

TEMAT: Podkręcanie agresywności postaci 

2025/12/10 14:00 Podkręcanie agresywności postaci #602
Witam
Mam kilka postaci do MUGENA, tylko problem jest taki, że ich AI jest kompletnie słabe. Typki tylko skaczą i raz na jakiś czas uderzą podstawowymi ciosami. Co zmienić w plikach by podkręcić im agresję? Fajnie by było by byli jakimś wyzwaniem w arcade.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Podkręcanie agresywności postaci 

2025/12/13 13:01 Podkręcanie agresywności postaci #603
:nie: Ciężka sprawa, najczęściej jest to ręczna robota.
1) W :mugen: masz opcje AI do poziomu 8, ale jak rozumiem nie o to chodzi.

2) Robota ręczna czyli budowanie zachowań w [Statedef -1],[Statedef -2],[Statedef -3].
W CMD najczęściej masz [Statedef -1] i jakiś oddzielony kod na samym dole gdzie możesz skopiować ciosy i zmienić im triggery. To jest najprostsza opcja. Kopiujesz kontroler stanu type = ChangeState od danego ciosu i wyznaczasz mu bardziej precyzyjnie kiedy ma wystąpić.
[State -1, AI Light Punch]
type = ChangeState
triggerall = AILevel > 0
triggerall = P2Dist X < 80
trigger1 = random < 300
value = 200
Najczęściej używa się funkcji: AILevel, random, P2Dist, MoveHit, HitPauseTime, EnemyNear, itd.
[Statedef -2] resetuje się przy każdej zmianie stanu. Więc time = czas aktualnego stanu.
[Statedef -1] nie resetuje się przy zmianach stanu, time liczony od startu rundy.
[Statedef -3] działa jak -1, ale z wyższym priorytetem
Niektórzy wymyślili sobie że to trochę tak:
-3 → reakcja natychmiastowa
-2 → reakcje obronne
-1 → ataki
Przykładowo:
;========================
; AI – light punch
[State -1, AI Light Punch]
type = ChangeState
triggerall = AILevel > 0
triggerall = StateType = S
triggerall = Ctrl
triggerall = P2Dist X < 70
trigger1 = random < 400
value = 200
;========================
; AI – crouching kick (sweep)
[State -1, AI Sweep]
type = ChangeState
triggerall = AILevel > 0
triggerall = StateType = S
triggerall = Ctrl
triggerall = P2Dist X < 85
triggerall = EnemyNear, StateType != A
trigger1 = random < 250
value = 440
;========================
; AI – special (Hadouken)
[State -1, AI Hadouken]
type = ChangeState
triggerall = AILevel > 0
triggerall = StateType = S
triggerall = Ctrl
triggerall = P2Dist X > 90
triggerall = P2Dist X < 220
trigger1 = random < 180
value = 1000

3) musiałbyś poszukać w sieci coś w stylu "MUGEN AI", są jakieś pomocnicze programiki ale nie testowałem ich i tak pewnie ręcznie trzeba poprawić.
:www: AI Generator
:www: Enhanced AI Generator
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

emo TEMAT: Podkręcanie agresywności postaci