Polish

Zaloguj się / Zarejestruj się 

Witaj. Zarejestruj się jeżeli nie posiadasz jeszcze konta.

Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

emo TEMAT: Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza

TEMAT: Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza 

2018/05/02 13:12 Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza #340
Siema

Mam problem w/w. W kilku przypadkach mi się udało to wprowadzić, ale gdy chiałem pod klawisz A wrzucić dwa ataki to nie bangla :D:D:D
Animacja 10236 atak z dystansu super fireball
komenda strzałka w dół i w lewo warunek atak zużywa 1000 pkt energii



Dzięki i pozdro
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza 

2018/05/02 13:18 Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza #341
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza 

2018/05/05 21:10 Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza #342
Nie rozumiem co ma "banglać", mi cios działa, jest zrobiony z błędami itd. ale działa dla wciśniętych a potem puszczonych 2 kierunków :dir_D: :+: :dir_B:
[Command]
name = "LSS"
command = ~D+B
time = 1
Jak chcesz go pod klawiszem :button_A: to go tak ustaw i już ;)

Co do pliku CMD
Kierunki:
F : forward - przód
B : back - tyl
D : down - dól
U : up - góra

F B D U : tu masz wszystkie kierunki, musisz pamiętać, że te kierunki nie odnoszą się do klawiszy na klawiaturze: "D", "d" ani połączenia "Shift + d" czy użycia "d" przy wciśniętym "Caps Lock'u". To są wewnętrzne mugenowe określenia kierunków z których korzystają postaci i ustawia się ich odnośniki klawiaturowe w opcjach Mugena. Oczywiście możesz je łączyć tak jak mamsz ochotę: DF oznacza jednocześnie wciśnięty dół i przód, może Ci się to wydać dziwne ale podczas rozgrywki zdarza się, że o mało nie przebijemy klawiszy na drugą stronę klawiatury... hehehe... dlatego żeby ułatwić szybkie wykonywanie ciosów kombinacją dół i przód dodaj takie połączenie, przykładowo: D, DF, F. Dozwolone są wszelkie łączenia, chociażby kirunków przeciwnych np.: UD co oznacza jednoczesny podskok i kucanie a nie podskok i kucnięcie, kierunki muszą zostać uruchomione jednocześnie.

a b c x y z : tu masz wszystkie przyciski, których może używać postać, podobnie jak z kierunkami są to wewnętrzne określenia konkretnych przycisków, przycisk "a" może się odnosić do naszego przycisku "a" na klawiaturze ale tak samo może się odnosić do przycisku "g". Twórcy Mugena proponują, żeby "x", "y", "z" to były przyciski górnego rzędu i obsługiwały ręczne uderzenia, natomiast "a", "b", "c" dolnego rzędu i obsługiwały kopnięcia (biorąc pod uwagę coś w stylu pada 6 przyciskowego jak pod grę telewizyjną). Oczywiście to wszystko jest dla nas bez znaczenia i wszystko zależy od naszego pomysłu.

s : to dodatkowy przycisk odnosi się do przycisku "Start" ustawianego w Mugenie, może być również używany podczas walki.

Znaki specjalne:
, : (przecinek) to znak, który oznacza że konkretne fragmenty kombinacji następują po sobie np.:
command = a, b, c : wciskamy po kolei klawisz a potem b i na końcu c.

/ : (slash, ukośnik) to znak specjalny, który oznacza że konkretny przycisk musi być wciśnięty np.:
command = /D : musi być wciśnięty dół
command = /D, a : musi być wciśnięty dół kiedy wciśniemy przycisk a.

~ : (tylda) oznacza, że konkretny przycisk musi zostać wciśnięty i komenda zadziała dopiero kiedy zostanie puszczony, można dodawać też jednostkę czasu przez którą przycisk ma być wciśnięty i dopiero puszczony np.:
command = ~a : przycisk a musi zostać puszczony
command = ~D, F, a : dół musi zostać puszczony i dopiero wciśnięty przód potem przycisk a
command = ~30a : przycisk a musi zostać przytrzymany przez minimum 30 jednostek czasu a potem puszczony, 60 jednostek to 1 sekunda.

$ : (dolar) odnosi się kierunków, uznaje konkretny kierunek za podstawowy i bierze też pod uwagę kierunki pośrednie np.:
command = $D : jeżeli DB lub DF zostanie wciśnięty to wywoła ten sam efekt co wciśnięcie samego D
command = $B : jeżeli BD lub BU zostanie wciśnięty to wywoła ten sam efekt co wciśnięcie samego B.

+ : (plus) odnosi się do połączenia przycisków, inaczej: jednoczesne wciśnięcie np.:
command = a+b : jednoczesne wciśnięcie przycisku a i b
command = x+y+z : jednoczesne wciśnięcie przycisku x, y i z.

> : (znak większości) w win mugenie wprowadzono nowy znak, który NIBY oznacza, że nie można wcisnąć ani puścić żadnego innego przycisku pomiędzy poprzedzającym znak > a drugim:
command = a, >~a : wciśnij a i puść, w między czasie nic innego się nie może stać.

Wszystkie znaki można łączyć ze sobą dla lepszego efektu np.:
command = ~30$D, a+b : kierunek D, DB lub DF musimy przetrzymać przez pół sekundy i puścić, następnie wcisnąć jednocześnie przyciski a i b.
Trzeba pamiętać też o tym że utworzone przez ciebie kombinacje klawiszy mogą nakładać się na siebie.

Przykład:
Musisz pamiętać, że później już nie będziesz korzystał z tu podanych kombinacji klawiszy, będziesz musiał stworzyć sobie zawsze odpowiednie kombinację o konkretnej nazwie do której potem będziesz się odnosił. Żeby odnieść się w przyszłości do klawisza "a" ustawionego w Mugenie to musisz zrobić coś w tym stylu:
[Command]
name = "klawisz_a"
command = a
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza 

2018/05/05 21:43 Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza #343
Nie chodzilo jak bylo przyporządkowane do klawisza A, dlatego dalem strzałki i komendę. Nie wiem dlaczego nie bangla wtedy. Inne klawisze działają, a cns i cmd ten sam
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza 

2018/05/06 22:08 Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza #344
Ale sprawdziłeś teraz i działa ?
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza 

2018/05/10 22:33 Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza #345
:ok:
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza 

2018/05/25 21:56 Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza #346
To zmieniam ikonkę tematu :]
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

emo TEMAT: Cios z bliska i cios z daleka przypisany do jednego klawisza