Polish

Logowanie 

Ostatnio na Forum 

  • Brak postów do publikacji.

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaaretrobuttonrmtekabutton 1

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 610 gości oraz 0 użytkowników.

Co to jest M.U.G.E.N ? 

Spis treści

Jaka jest historia Mugena ?

W Wikipedii można znaleźć nieco informacji, ale nie są one do końca prawdziwe, tak jak większość informacji w wikipedii. zadowolony1

logo elecbyteW latach 1999-2001, firma Elecbyte opublikowała kilka wersji Mugena dla systemu operacyjnego DOS. Pod koniec roku 2001 zdecydowano przenieść projekt na Linuxa. W tym samym czasie na oficjalnej stronie internetowej rozpoczęto przyjmowanie darowizn pieniężnych. W zamian za pomoc finansową fani Mugena otrzymywali wersję beta silnika dla systemu operacyjnego Windows. Miała ona jednak wbudowane ograniczenia takie jak limit 2 postaci, oraz zablokowany dostęp do większości trybów gry. Nigdy nie doczekano się oficjalnej wersji tamtejszego Mugena dla systemu Windows. Elecbyte niespodziewanie zamknęło projekt i pod koniec 2003 roku słuch po firmie zaginął. Wersja beta Mugena dla systemu Windows została w niedługim czasie shackowana patchem, który zdejmował narzucone przez autorów ograniczenia.

Elecbyte nigdy nie zdecydowało się na udostępnienie kodu źródłowego programu, dlatego od dłuższego czasu Mugen pozostawał w stagnacji. Na szczęście znaleźli się ludzie, którzy postanowili stworzyć klony oryginalnego silnika gry. Najbardziej obiecującymi były projekty: OpenMugen potem jako ShugenDo www.sakirsoft.com i InfinityCat. Ciężko ocenić, który z nich miał większe możliwości jednak wielu ludzi okrzyknęło je następcami Mugena, dodawały między innymi możliwość gry online, jednak tamte wersje nie są już rozwijane. Kiedyś ShugenDo a teraz ShugenDoEngine, pierwotnie klon Mugena, obecnie rozwijany silnik który ma też służyć do tworzenia beat'em up'ów jest nadal rozwijany shugendo-engine.com. Powstał też inny projekt o którym warto wspomnieć: I.K.E.M.E.N, w okolicach roku 2009, to typowy klon Mugena, obsługuje jego pliki i tak samo interpretuje kod. W założeniach ma jednak być bardziej rozbudowany od pierwowzoru i jest on nadal rozwijany suehiro.white.coocan.jp pliki do pobrania.

Zaczęto też hackować ówczesny silnik Win Mugena. Okazało się że w silniku były już funkcje pod obsługę wyższej rozdzielczości. Kluczem do tego był parametr filtrów poprawiających grafikę: DoubleRes. Przy ustawieniu DoubleRes=4 zauważono że czcionka jest o połowę mniejsza, czyli przy Low-Res można było dodać czcionkę Hi-Res, okazało się że Mugen też inne elementy pozornie miał nadal w Low-Res, tak naprawdę skalował je x2 do Hi-Res, czyli można było dodać grafikę w rozdzielczości 640x480, i zeskalować ją x0.5 do 320x240 a Mugen sam ją ponownie zeskaluje x2 i tak wyświetli grafikę Hi-Res. Jednak trzeba było jeszcze poprawić kilka błędów i to naprawiały kolejne hacki.

Pojawił się Win Mugen Hi-Res Select Screen, Win Mugen Hi-Res Stages, aż w końcu powstał Win Mugen Plus obejmujący to co było dostępne w poprzednich hackach udoskonalając wszystko.

W roku 2009 firma Elecbyte powróciła z odnowioną stroną internetową. Informacje tam zawarte były na tyle tajemnicze, że wszyscy zaczęli uważać to za żart. Po pewnym czasie jednak okazało się że firma powróciła, publikując we wrześniu 2009 roku nową wersję silnika, czyli: Mugen 1.0, jeszcze w wersji testowej, tym razem w pełni przygotowaną pod Windowsa i wzbogaconą o nowe możliwości. Wersja stabilna Mugena 1.0 została wydana w 2011 roku, następnie powstała wersja beta Mugena 1.1 w 2013 roku.

Strona Elecbyte

Napisz komentarz w tym Artykule