Polish

Zaloguj się / Zarejestruj się 

Witaj. Zarejestruj się jeżeli nie posiadasz jeszcze konta.

Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

emo TEMAT: Jak zrobić ruch na arenie pod skosem ?

TEMAT: Jak zrobić ruch na arenie pod skosem ? 

2015/08/20 23:29 Jak zrobić ruch na arenie pod skosem ? #92
Chcę zrobić specjalną bonusową grę na której pokonuje się kolejnych przeciwników. Problem w tym, że na tej arenie idzie się pod skosem, a nie prosto i postać też powinna iść pod skosem. Tło areny jest helperem, próbowałem do niego wpisać type = playerpush, próbowałem wpisać posadd z triggerem movecontact, próbowałem też zrobić mnóstwo CLSN1 i CLSN2 wyznaczających ścieżkę ruchu, ale wszystko na nic - o ile poziomo jeszcze jakoś to działa (postać ,,popycha" arenę), o tyle pionowo nie działa wcale. Jak to zrobić ?
Ostatnio zmieniany: 2015/08/23 20:49 przez Mam Pytanie.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Jak zrobić ruch na arenie pod skosem ? 

2015/08/20 23:36 Jak zrobić ruch na arenie pod skosem ? #93
Możesz zrobić arenę jak chcesz, może to być typowa arena albo helper nakładający tło. Jednak pytanie dotyczy tak naprawdę postaci a nie areny !
Proponuję dodać helpera wyznaczającego początek areny (ustawionego np. w lewym dolnym rogu ekranu, nie gdzieś na środku) tak by mieć swoją oś X i Y i wiedzieć gdzie jest która postać względem tych osi, Y nie jest raczej konieczny ale może się przydać. To może być helper z tą areną lub jakiś nowy. Dajesz tam Vary np.
Var(0) = RootDist X dla osi X
Var(1) = RootDist Y dla osi Y
[State 0, oś X]
type = VarSet
trigger1 = 1
v = 0
value = RootDist X
ignorehitpause = 1
;persistent = 

[State 0, oś Y]
type = VarSet
trigger1 = 1
v = 1
value = RootDist Y
ignorehitpause = 1
;persistent =
I tak postać która ma tego helpera stworzonego, w varach tego helpera ma ustaloną dokładną pozycję. To czy wartości powinny mieć + czy – zależy co zwróci ci RootDist i zależy też od facing helpera itd.
Teraz użyłbym kontrolera stanu type = Offset w postaci w StateDef -2 albo StateDef -1 np.
[State -1, Offset] 
type = Offset 
trigger1 = 1 
x = 0 
y = - Helper(xxx),var(0) * 0.5 
ignorehitpause = 1
Pod xxx należy podać ID helpera.
Dla testu żeby sprawdzić o co chodzi, bez żadnych helperów możesz dodać do StateDef -1 coś takiego:
[State -1, Offset] 
type = Offset 
trigger1 = 1 
x = 0 
y = -pos X * 0.5 
ignorehitpause = 1
W wypadku jakiegoś specjalnego bonusa itd. gdzie przeciwnicy P1 to jego helpery itd. ustalenie dokładnych pozycji X i Y, i użycie ich, wystarczy.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.
Za tę wiadomość podziękował(a): Mam Pytanie

emo TEMAT: Jak zrobić ruch na arenie pod skosem ?