Polish

Logowanie 

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaaretrobuttonrmtekabutton 1

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 141 gości oraz 0 użytkowników.

Animacje i efekty animacji 

Skala i obrót [Mugen 1.1]

edytowanie animacje 009edytowanie animacje 010

Dodatkowe parametry takie jak: skala i obrót, dodano w wersji Mugena 1.1, nie są to parametry obowiązkowe. Skala i obrót nie wpływają na obszary kolizyjne, co oznacza, że są to parametry przydatne dla efektów lub mało istotnych animacji. Reszta elementów zapisu animacji znajduje się tutaj: 2. Zapis animacji ..

Schemat zapisu animacji:

[Begin Action <numer>]
grupa, numer, przesuńX, przesuńY, czas, odbicie, efekt, skalaX, skalaY, obrót

[Begin Action <numer>] : (x)(liczba_c) Ten wpis informuje Mugena o początku animacji, należy wpisać tu numer animacji, potem odwołujesz się do animacji pod tym numerem. Zaraz po tym wpisie wstawia się kolejne klatki animacji, jedna klatka na jeden wiersz. Długość animacji trwa tyle co suma czasu wyświetlania wszystkich klatek.

grupa, numer, przesuńX, przesuńY, czas, odbicie, efekt, skalaX, skalaY, obrót : (x)(tekst)(liczba_c) Wszystkie parametry animacji, mają swoją kolejność, jeżeli któryś chcesz pominąć ale użyć następnego, należy zostawić puste pole oddzielone przecinkiem, np.: 0,0,,,20,,A,,,90.

 

Opis parametrów:

przesuńX, przesuńY : (liczba_rz) Jedyna zmiana to dopuszczenie liczb rzeczywistych.

skalaX, skalaY : (liczba_rz) Skala sprita dla danej osi X lub Y, standard to 1,1.

obrót : (liczba_c) Obrót kątowy sprita w stopniach (w lewo), względem osi wewnętrznych, które zostały ustawione w pliku SFF, wartości od 0 do 359, standard to 0.

 

Przykład dla skalowania:

0,0, 0,0, 5, , , 1.5,2

Przykład dla obrotu kątowego:

0,0, 0,0, 5, , , ,, 45

Wszystkie parametry animacji, mają swoją kolejność, jeżeli któryś chcesz pominąć ale użyć następnego, należy zostawić puste pole oddzielone przecinkiem, np.: 0,0, ,, 20, , A, ,, 90.

Skala i obrót nie wpływają na obszary kolizyjne, co oznacza, że są to parametry przydatne dla efektów lub mało istotnych animacji.

Napisz komentarz w tym Artykule 


Komentarze (pokazuje maksymalnie 10 wpisów)  

funny963 Avatar
2017/03/27 19:18 funny963 #268
super wincyj wincyj wincyj
ARMOR_CAGE Avatar
2017/04/06 23:01 ARMOR_CAGE #277
Dodałem dodatkowe wpisy dla Mugena 1.1