Polish

Logowanie 

Ostatnio na Forum 

  • Brak postów do publikacji.

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaaretrobuttonrmtekabutton 1

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 98 gości oraz 0 użytkowników.

Dźwięki i muzyka 

Dźwięki

ico snd Chodzi tu o wszystkie odgłosy pojawiające się w Mugenie, odgłosy wymachów, trafień, bloków, upadków, okrzyki i kwestie postaci, ale też wybieranie opcji w menu, itd.

Plik SND

To nie jest konkretny plik dźwiękowy, tylko biblioteka do której ładuje się dźwięki w formacie WAV. Określa się w nim grupę dźwięku i numer w grupie, analogicznie jak ze spritami w pliku SFF.

dzwieki muzyka 01

Używanie pliku SND

 

Plik DEF postaci:

[Files]
...
sound = kfm.snd ; plik SND postaci
...

 

Kontroler stanu HitDef:

Kontroler stanu HitDef standardowo używa dźwięków z pliku common.snd, natomiast jeżeli chcesz użyć dźwięków ze swojego pliku SND, należy dopisać literę „S” przed numerem.

[State 100, HitDef]
type = HitDef
...
hitsound = 5,0  ; dźwięk 5,0 z common.snd przy trafieniu ciosu
guardsound = S6,0  ; dźwięk 6,0 z pliku SND postaci przy zablokowaniu ciosu
...

 

Kontroler stanu PlaySnd:

Kontroler stanu PlaySnd standardowo używa dźwięków z pliku SND postaci, natomiast jeżeli chcesz użyć dźwięków z pliku common.snd, należy dopisać literę „F” przed numerem.

[State 230, 1]
type = PlaySnd
value = 1,0 ; dźwięk 1,0 z pliku SND postaci

[State 230, 1]
type = PlaySnd
value = F2,0 ; dźwięk 2,0 z pliku common.snd

 

Używanie w motywie:

[Files]
...
snd = system.snd ; plik SND motywu
...
[Title Info]
...
cursor.move.snd = 100,0 ; dźwięk z pliku SND
cursor.done.snd = 100,1 ; dźwięk z pliku SND
...

Muzyka

ico mp3 Chodzi tu o wszystkie utwory muzyczne pochodzące z zewnętrznych plików, w formatach takich jak: MP3, OGG, MIDI, itp.

Folder SOUND

Przeznaczony jest na wszelkiego typu pliki z muzyką, którą potem można wykorzystać w Mugenie, chociażby na arenach na których się walczy.

wstep do mugena 007

Folder PLUGINS

Mugen obsługuje formaty plików zależne od dodanych pluginów, które dodaje się w tym folderze.

Win Mugen używa pluginów zgodnych z Winampem. Opis konfiguracji i dodania pluginów znajdziesz w konfiguracji Win Mugena a konkretnie 7. [Sound Win] opcje dźwiękowe ..

Od Mugena 1.0 pluginy się zmieniły, poprawiono obsługę plików w formatach takich jak: MP3, OGG, MIDI, itp. Te standardowe formaty w zupełności wystarczają. Opis konfiguracji pluginów znajdziesz w konfiguracji Mugena 1.0 a konkretnie 8. [Music] ustawienia muzyki i pluginów ..

wstep do mugena 006wstep do mugena 006 1

Używanie plików z muzyką

 

Używanie w arenie:

[Music]
bgmusic = sound/muzyka.mp3 ; plik z muzyką
bgvolume = 100 ; głośnośc 100=100%
...

 

Używanie w motywie:

[Music]
title.bgm = sound/muzyka.mp3 ; plik z muzyką
title.bgm.volume = 100 ; głośnośc 100=100%
title.bgm.loop = 1
title.bgm.loopstart = 
title.bgm.loopend =
...

 

Zapętlenie muzyki [Mugen 1.0]

Muzykę w tle można zapętlić, nie chodzi tu o powtarzanie całego utworu w kółko ale powtarzanie kawałka utworu w kółko.

A---- B---- B---- B--
           ^     ^
           |_____|

Wystarczy na słuch i oglądając wygląd ścieżki audio wyznaczyć miejsce, które ma być powtarzane.

Wyświetlanie długości ścieżki audio trzeba ustawić na sample a nie czas.

Jeżeli wartość sampli zostanie ustawiona na -1 to muzyka będzie zapętlana od początku pliku lub do końca pliku. Przykładowo dla bgmloopstart = -1 muzyka będzie zapętlona od początku pliku do ustawionego bgmloopend.

dzwieki muzyka 02

Przykład użycia w arenie:

[Music]
bgmusic = sound\Bardock 1.mp3

bgmloopstart = 433679 ; początek pętli
bgmloopend = 493339 ; koniec pętli

bgmvolume = 100

 

Używanie w motywie:

[Music]
  ; muzyka grana w głównym menu.
title.bgm = 
title.bgm.volume = 
title.bgm.loop = 1 
title.bgm.loopstart = 
title.bgm.loopend = 
  ; muzyka grana podczas wyboru postaci.
select.bgm = 
select.bgm.volume = 
select.bgm.loop = 1
select.bgm.loopstart =
select.bgm.loopend = 
  ; muzyka grana podczas ekranu VS.
vs.bgm = 
vs.bgm.volume = 
vs.bgm.loop = 0
vs.bgm.loopstart =
vs.bgm.loopend = 
  ; muzyka grana podczas ekranu zwycięstwa.
victory.bgm = 
victory.bgm.volume =
victory.bgm.loop = 0
victory.bgm.loopstart =
victory.bgm.loopend =

Napisz komentarz w tym Artykule 


Komentarze (pokazuje maksymalnie 10 wpisów)  

funny963 Avatar
2017/04/13 10:44 funny963 #280
Dziękuję, przy postaci na pewno wykorzystam, to z arenami wiedziałem wcześniej.
ARMOR_CAGE Avatar
2017/04/17 22:36 ARMOR_CAGE #281
Dodałem dodatkowe informacje: Zapętlenie muzyki [Mugen 1.0].