Polish

Zaloguj się / Zarejestruj się 

Witaj. Zarejestruj się jeżeli nie posiadasz jeszcze konta.

Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

emo TEMAT: I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ?

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? 

2015/08/14 04:00 I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? #85
ikeman.jpg

Nazwa: I.K.E.M.E.N
Autor: SUEHIRO
:www: suehiro.white.coocan.jp/
:download2: osdn.jp/users/supersuehiro/pf/ikemen/wiki/FrontPage

Treść ukryta! [ kliknij żeby rozwinąć ]

Klon Mugena który powstał jakoś koło 2009 roku, może i wcześniej, ale nie jestem pewien. Z tego co patrzyłem kiedyś w planach miał to być nowy silnik który ogarnął by to co ma Mugen + swoje dodatkowe bajery, co oznacza że można by do niego wrzucić areny i postacie bez żadnych kompilacji czy zmian. Kiedyś jak sprawdzałem silnik naprawdę współpracuje z plikami Mugena od wersji Win Mugena do Mugena 1.x, obsługuje zoom i różne inne bajery,
Z tego co sprawdzałem ostatnio jest nadal rozwijany.
Niestety jak widać nie ma fajnie zrobionych ustawień itd. jak w wypadku oryginalnego Mugena co jest dużym minusem, ale może się to zmieni, ważne że jest to wersja grywalna.
Moim zdaniem ten klon Mugena ma spore możliwości, jest szybki, ma na celu interpretować cały kod i pliki Mugena, ma w większości otwarty kod, a w dodatku oferuje grę Online ;) jest to największy plus.

Tutaj gość twierdzi że zrobił swoją grę dzięki temu silnikowi:
:www: osdn.jp/users/supersuehiro/pf/ikemen/ticket/50444/#comment:1438011337
Treść ukryta! [ kliknij żeby rozwinąć ]

Tutaj jest ogólnikowy tutorial video:
Treść ukryta! [ kliknij żeby rozwinąć ]

Tutaj trochę informacji po angielsku:
:www: mugenguild.com/forum/ikemen.409
Jak ustawić swoje klawisze ?
Otwórz plik :txt2: config.ssz w folderze :folder: ssz i znajdź:
in.new[0].set(
  -1, (int)k_t::UP, (int)k_t::DOWN, (int)k_t::LEFT, (int)k_t::RIGHT,
  (int)k_t::z, (int)k_t::x, (int)k_t::c, (int)k_t::a, (int)k_t::s, (int)k_t::d,
  (int)k_t::RETURN);
Jeżeli chcesz klawisze dla P2, skopiuj cały kod i dodaj wartość [1] np.
in.new[0].set(
  -1, (int)k_t::UP, (int)k_t::DOWN, (int)k_t::LEFT, (int)k_t::RIGHT,
  (int)k_t::z, (int)k_t::x, (int)k_t::c, (int)k_t::a, (int)k_t::s, (int)k_t::d,
  (int)k_t::RETURN);
in.new[1].set(
  -1, (int)k_t::UP, (int)k_t::DOWN, (int)k_t::LEFT, (int)k_t::RIGHT,
  (int)k_t::z, (int)k_t::x, (int)k_t::c, (int)k_t::a, (int)k_t::s, (int)k_t::d,
  (int)k_t::RETURN);

Klawisze są ustalane w kolejności: :dir_U: , :dir_D: , :dir_B: , :dir_F: , :button_A: , :button_B: , :button_C: , :button_X: , :button_Y: , :button_Z: , :button_S:
(int)k_t::??? - pod ??? wstaw nazwę klawisza.

Nazwa klawisza = wartość klawisza:
UNKNOWN = 0,
    a = 4,
    b = 5,
    c = 6,
    d = 7,
    e = 8,
    f = 9,
    g = 10,
    h = 11,
    i = 12,
    j = 13,
    k = 14,
    l = 15,
    m = 16,
    n = 17,
    o = 18,
    p = 19,
    q = 20,
    r = 21,
    s = 22,
    t = 23,
    u = 24,
    v = 25,
    w = 26,
    x = 27,
    y = 28,
    z = 29,
    _1 = 30,
    _2 = 31,
    _3 = 32,
    _4 = 33,
    _5 = 34,
    _6 = 35,
    _7 = 36,
    _8 = 37,
    _9 = 38,
    _0 = 39,
    RETURN = 40,
    ESCAPE = 41,
    BACKSPACE = 42,
    TAB = 43,
    SPACE = 44,
    MINUS = 45,
    EQUALS = 46,
    LEFTBRACKET = 47,
    RIGHTBRACKET = 48,
    BACKSLASH = 49,
    NONUSHASH = 50,
    SEMICOLON = 51,
    APOSTROPHE = 52,
    GRAVE = 53,
    COMMA = 54,
    PERIOD = 55,
    SLASH = 56,
    CAPSLOCK = 57,
    F1 = 58,
    F2 = 59,
    F3 = 60,
    F4 = 61,
    F5 = 62,
    F6 = 63,
    F7 = 64,
    F8 = 65,
    F9 = 66,
    F10 = 67,
    F11 = 68,
    F12 = 69,
    PRINTSCREEN = 70,
    SCROLLLOCK = 71,
    PAUSE = 72,
    INSERT = 73,
    HOME = 74,
    PAGEUP = 75,
    DELETE = 76,
    END = 77,
    PAGEDOWN = 78,
    RIGHT = 79,
    LEFT = 80,
    DOWN = 81,
    UP = 82,
    NUMLOCKCLEAR = 83,
    KP_DIVIDE = 84,
    KP_MULTIPLY = 85,
    KP_MINUS = 86,
    KP_PLUS = 87,
    KP_ENTER = 88,
    KP_1 = 89,
    KP_2 = 90,
    KP_3 = 91,
    KP_4 = 92,
    KP_5 = 93,
    KP_6 = 94,
    KP_7 = 95,
    KP_8 = 96,
    KP_9 = 97,
    KP_0 = 98,
    KP_PERIOD = 99,
    NONUSBACKSLASH = 100,
    APPLICATION = 101,
    POWER = 102,
    KP_EQUALS = 103,
    F13 = 104,
    F14 = 105,
    F15 = 106,
    F16 = 107,
    F17 = 108,
    F18 = 109,
    F19 = 110,
    F20 = 111,
    F21 = 112,
    F22 = 113,
    F23 = 114,
    F24 = 115,
    EXECUTE = 116,
    HELP = 117,
    MENU = 118,
    SELECT = 119,
    STOP = 120,
    AGAIN = 121,
    UNDO = 122,
    CUT = 123,
    COPY = 124,
    PASTE = 125,
    FIND = 126,
    MUTE = 127,
    VOLUMEUP = 128,
    VOLUMEDOWN = 129,

    KP_COMMA = 133,
    KP_EQUALSAS400 = 134,
    INTERNATIONAL1 = 135,
    INTERNATIONAL2 = 136,
    INTERNATIONAL3 = 137,
    INTERNATIONAL4 = 138,
    INTERNATIONAL5 = 139,
    INTERNATIONAL6 = 140,
    INTERNATIONAL7 = 141,
    INTERNATIONAL8 = 142,
    INTERNATIONAL9 = 143,
    LANG1 = 144,
    LANG2 = 145,
    LANG3 = 146,
    LANG4 = 147,
    LANG5 = 148,
    LANG6 = 149,
    LANG7 = 150,
    LANG8 = 151,
    LANG9 = 152,
    ALTERASE = 153,
    SYSREQ = 154,
    CANCEL = 155,
    CLEAR = 156,
    PRIOR = 157,
    RETURN2 = 158,
    SEPARATOR = 159,
    OUT = 160,
    OPER = 161,
    CLEARAGAIN = 162,
    CRSEL = 163,
    EXSEL = 164,
    KP_00 = 176,
    KP_000 = 177,
    THOUSANDSSEPARATOR = 178,
    DECIMALSEPARATOR = 179,
    CURRENCYUNIT = 180,
    CURRENCYSUBUNIT = 181,
    KP_LEFTPAREN = 182,
    KP_RIGHTPAREN = 183,
    KP_LEFTBRACE = 184,
    KP_RIGHTBRACE = 185,
    KP_TAB = 186,
    KP_BACKSPACE = 187,
    KP_A = 188,
    KP_B = 189,
    KP_C = 190,
    KP_D = 191,
    KP_E = 192,
    KP_F = 193,
    KP_XOR = 194,
    KP_POWER = 195,
    KP_PERCENT = 196,
    KP_LESS = 197,
    KP_GREATER = 198,
    KP_AMPERSAND = 199,
    KP_DBLAMPERSAND = 200,
    KP_VERTICALBAR = 201,
    KP_DBLVERTICALBAR = 202,
    KP_COLON = 203,
    KP_HASH = 204,
    KP_SPACE = 205,
    KP_AT = 206,
    KP_EXCLAM = 207,
    KP_MEMSTORE = 208,
    KP_MEMRECALL = 209,
    KP_MEMCLEAR = 210,
    KP_MEMADD = 211,
    KP_MEMSUBTRACT = 212,
    KP_MEMMULTIPLY = 213,
    KP_MEMDIVIDE = 214,
    KP_PLUSMINUS = 215,
    KP_CLEAR = 216,
    KP_CLEARENTRY = 217,
    KP_BINARY = 218,
    KP_OCTAL = 219,
    KP_DECIMAL = 220,
    KP_HEXADECIMAL = 221,
    LCTRL = 224,
    LSHIFT = 225,
    LALT = 226,
    LGUI = 227,
    RCTRL = 228,
    RSHIFT = 229,
    RALT = 230,
    RGUI = 231,
    MODE = 257,
    AUDIONEXT = 258,
    AUDIOPREV = 259,
    AUDIOSTOP = 260,
    AUDIOPLAY = 261,
    AUDIOMUTE = 262,
    MEDIASELECT = 263,
    WWW = 264,
    MAIL = 265,
    CALCULATOR = 266,
    COMPUTER = 267,
    AC_SEARCH = 268,
    AC_HOME = 269,
    AC_BACK = 270,
    AC_FORWARD = 271,
    AC_STOP = 272,
    AC_REFRESH = 273,
    AC_BOOKMARKS = 274,
    BRIGHTNESSDOWN = 275,
    BRIGHTNESSUP = 276,
    DISPLAYSWITCH = 277,
    KBDILLUMTOGGLE = 278,
    KBDILLUMDOWN = 279,
    KBDILLUMUP = 280,
    EJECT = 281,
    SLEEP = 282,
    APP1 = 283,
    APP2 = 284,
Ostatnio zmieniany: 2015/08/14 17:59 przez ARMOR_CAGE.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? 

  • yubat
  • yubat Avatar
  • 12 3 0
  • O mnie: Maniak JRPG i Mugena.
  • Wylogowany
2015/09/23 15:50 I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? #124
Kiedyś próbowałem grać w jakiś klon Mugena przez lana, był to bodajże InfinityCat, ale niestety delaye, i desynce były na tyle duże że nie dało się grać. i też nie wszystkie postaci były kompatybilne. Później pamiętam był sposób żeby grać w Mugena online, ale dając komuś całkowity dostęp do twojego kompa przez neta xD Natomiast Ikemen wygląda obiecująco, interesujący filmik na youtube, przedstawiający zoom, i interaktywne plansze na tym silniku



miejscami przycina, ale wygląda grywalnie.
Ktoś chętny potestować?

Ogólnie Mugen Online, to nie tylko dobre rozwiązanie rywalizacji, ale też może służyć jako narzędzie troubleshootingu dla twórców, do wyłapywania bugów postaci.
Ostatnio zmieniany: 2015/09/23 15:55 przez yubat.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? 

2015/09/23 21:03 I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? #126
Ten IKEMEN jak widać niusy ciągle dodaje to co ma oryginalny Mugen + dodatki swoje. Jednak odstrasza mnie jego dokumentacja... tzn. jej brak, no i trochę nie przemyślane Menu, brak normalnych opcji jak w Mugenie itd. Może to jest przewidziane na potem, ale już teraz by się przydało, szczególnie że lata temu jak to sprawdzałem to całe menu wyglądało tak samo.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? 

2015/10/28 15:57 I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? #143
Gdyby był tak identyczny jak mugen to od razu bym się na niego przerzucił ze względu na online. Grałem ze dwa razy online i szkoda, że mugen tego nie ma. Ikemen za to ma popieprzoną konfigurację.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? 

2015/10/28 20:54 I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? #144
Niestety jak na razie przez to odrzuca od siebie wszystkich.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? 

2016/12/04 12:52 I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? #199
o, widzę że samouczek wciąż online :)

Po sprawdzeniu jak ma się sprawa z mugenem odkryłem ten silnik, przetestowałem dziesiątki postaci, aren i nie uświadczyłem żadnych zgrzytów w grze offline. Wydaje mi się że skoro Elecbyte znowu gdzieś zniknęli I.K.E.M.E.N. mógłby śmiało zastąpić stary silnik, zwłaszcza że wciąż jest rozwijany. Jedynym mankamentem jest niedorozwinięty interfejs/tryby gry (pojedyncza walka z AI lub Online i to właściwie wszystko), ale okazało się że jest on zakodowany w LUA (tylko interfejs, silnik tworzony jest w jakimś języku SSZ - cholera wie co to jest), więc nie ma żadnego problemu z rozbudowaniem tego aspektu silnika.

Postawiłem sobie za cel doprowadzenie interfejsu ikemena do postaci znanej z mugena i wypuszczenie tego jako bazę dla innych (wiecie, taki podstawowy screenpack jak ten domyślny Elecbyte stanowiący bazę pod nowe screenpacki). Kilka screenów - tak, pochodzą z ikemena:



Tryby gry:
- ARCADE (jednocześnie Single i Team)
- VS MODE (j/w)
- ONLINE
- TEAM CO-OP
- SURVIVAL
- SURVIVAL CO-OP
- TRAINING
- WATCH
- EXTRAS
- OPTIONS

Od strony graficznej wszystko już zaprogramowałem, tryby VS MODE, ONLINE, TRAINING, WATCH, EXTRAS, OPTIONS też są gotowe. Teraz siedzę nad ARCADE i tu pojawia się problem. Mianowicie ekran Continue, jeśli chcemy żeby był wyświetlany na danej arenie i z naszą postacią (bez areny mógłbym to zrobić z poziomu interfejsu, ale byłoby to ułomne rozwiązanie), to trzeba będzie ten ekran zaimplementować jako zwykłą postać do mugena - konkretnie po przegranej walce skrypt odpowiedzialny za przydzielanie kolejnych walk w trybie ARCADE wczyta tę postać i to ona powinna wyświetlić odliczanie i możliwość kontynuacji. Problem w tym że nigdy nie nauczyłem się programować postaci do mugena dlatego potrzebna byłaby pomoc forumowiczów żeby to zaimplementować. Konkretnie:
1. Jako baza postać bez żadnych sprite'ów: www.sendspace.com/file/z6nmja
2. Na początku rundy żadnych animacji tylko postać powinna od razu przejąć kontrolę nad P1 i narzucić mu tę samą animację co w mugenie na ekranie Continue
3. Rozpoczyna się timer i postać sprawdza czy P1 wcisnął dowolny klawisz - jeśli tak to P1 wygrywa rundę, a jeśli minie powiedzmy 10 sekund to postać wygrywa rundę. Najlepiej żeby wygranie rundy odbyło się bez dodatkowych animacji i dźwięków ze strony P1 (przez cały czas to postać powinna kontrolować P1).
4. Sam timer powinien być oczywiście wyświetlony na ekranie, ale z tym już sobie poradzę, jeśli będę miał bazę postaci przejmującej kontrolę nad P1, tak jak opisałem powyżej. Docelowo chciałbym zaimplementować coś w ten deseń:


Twórcy screenpacków mogliby edytować tę postać żeby wyświetlić co tam chcą jako ekran Continue.

O lifebary i związane z tym animacje początku rundy itp. nie trzeba się martwić bo na czas tej walki symulującej ekran Continue wczytuję lifebar wyglądający tak:
Treść ukryta! [ kliknij żeby rozwinąć ]

więc jak widać w ogóle nie jest on brany pod uwagę, a walka rozpoczyna się natychmiastowo i kończy po 1 rundzie. Wynik walki zinterpretuję z poziomu LUA i wyświetlę albo Game Over albo Select Screen.

Ktoś chętny do pomocy przy tworzeniu tej postaci?
Ostatnio zmieniany: 2016/12/04 13:35 przez K4thos.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? 

2016/12/04 14:15 I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? #200
to chyba jako jedyny polak się tym interesujesz ;)
A co do samouczka niby jest ale tekstów nie przeniosłem wszystkich i mam plan po raz ostatni przejść na HTML i tak zostawić stronę, forum, mimo że się przy nim napracowałem, nie zdało egzaminu, aktywności brak, temat mugena w gruncie rzeczy zdechł.
Ostatnio zmieniany: 2016/12/04 14:19 przez ARMOR_CAGE.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? 

2016/12/04 15:15 I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? #201
to chyba jako jedyny polak się tym interesujesz ;)
z polaków jeszcze gdzieś tam na mugenguild pojawia się WooshaQ, ale faktycznie temat mugena zdechł w polskiej sieci. Szkoda. Inna sprawa, że ikemenem to nawet na gildii się nie interesują :P
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? 

2016/12/04 17:59 I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? #202
:( :(( ;( co pporadzić
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? 

2016/12/09 00:36 I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ? #203
udało mi się zaimplementować wspomniany wyżej Continue Screen z poziomu LUA (analizuję plik AIR postaci i na tej podstawie wyświetlam odpowiednie animacje), więc pomoc z tworzeniem postaci nie jest już potrzebna.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

emo TEMAT: I.K.E.M.E.N - kolejny klon Mugena, czy ma jakieś szanse ?

  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3