Polish

Logowanie 

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaa

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 141 gości oraz 0 użytkowników.

Ogólny schemat

Wszystkie obiekty maja wyświetlać lub kontrolować grafikę w danym obszarze, obszar ten jest odpowiednio zdefiniowany tzn. ma swoją nazwę a obiekty przejmują tę nazwę. Jeżeli nazwa będzie zła, obiekt nie zostanie wczytany. W niektórych sytuacjach sam definiujesz obszar tzn. nadajesz mu swoją nazwę. Z reguły przy definicji możesz dodawać też ścieżkę do pliku SFF przygotowanego tylko dla danego obszaru. Jak widać na przykładach niżej wszystko opiera się na tym samym schemacie.

Przykładowy schemat dla areny z pliku DEF:

[BGdef] ; definicja tła areny
spr = kfm.sff ; ścieżka do pliku SFF
...

[BG Nazwa obiektu]
type = normal
...

[BG Nazwa obiektu 2]
type = parallax
...

[BG Nazwa obiektu 3]
type = normal
...

[BGCtrlDef Nazwa kontroli] ; definicja kontroli obiektów
...

[BGCtrl Nazwa kontrolera]
type = VelSet
...

[BGCtrl Nazwa kontrolera 2]
type = VelSet
...

Przykładowy schemat dla motywu z pliku system.def:

[Title Info] ; ustawienia głównego menu Mugena
...

[TitleBGdef] ; definicja głównego menu Mugena
...

[TitleBG Nazwa obiektu]
type = normal
...

[TitleBG Nazwa obiektu 2]
type = normal
...

[TitleBGCtrlDef Nazwa kontroli] ; definicja kontroli obiektów
...

[TitleBGCtrl Nazwa kontrolera]
type = VelSet
...

;-------------------------
[Select Info] ; ustawienia ekranu wyboru postaci
...

[SelectBGdef] ; definicja ekranu wyboru postaci
...

[SelectBG Nazwa obiektu]
type = normal
...

;-------------------------
[VS Screen] ; ustawienia ekranu VS
...

[VersusBGdef] ; definicja ekranu VS
...

[VersusBG Nazwa obiektu]
type = normal
...

;-------------------------
[Victory Screen] ; ustawienia ekranu zwycięstwa
...

[VictoryBGdef] ; definicja ekranu zwycięstwa
...

[VictoryBG Nazwa obiektu]
type = normal
...

;-------------------------
[Option Info] ; ustawienia ekranu opcji
...

[OptionBGdef] ; definicja ekranu opcji
...

[OptionBG Nazwa obiektu]
type = normal
...

Przykładowy schemat dla dodatkowych plików DEF dla postaci i motywów (logo.def, intro.def, credits.def, ...):

[SceneDef] ; definicja scen
...

[Scene 0] ; ustawienia sceny nr 0
bg.name = Nazwa0sceny ; zdefiniowanie obszaru dla sceny nr 0
...

[Nazwa0scenyDef] ; definicja dla danego obszaru
...

[Nazwa0sceny Nazwa obiektu]
type = normal
...

[Nazwa0scenyCtrlDef Nazwa kontroli] ; definicja kontroli obiektów
...

[Nazwa0scenyCtrl Nazwa kontrolera]
type = VelSet
...

;-------------------------
[Scene 1] ; ustawienia sceny nr 1
...

Napisz komentarz w tym Artykule