Polish

Zaloguj się / Zarejestruj się 

Witaj. Zarejestruj się jeżeli nie posiadasz jeszcze konta.

Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

emo TEMAT: Dlaczego niektóre postacie nie działają na wersji win DBZ ME 2?

TEMAT: Dlaczego niektóre postacie nie działają na wersji win DBZ ME 2? 

2019/01/05 15:40 Dlaczego niektóre postacie nie działają na wersji win DBZ ME 2? #358
Witam otóż ściągam postacie z tej strony mugenarchive.com ale postacie jakie chcę (np. UI Goku czy Son Pan (U16)) nie działają i musiałem sam poprawić Pan

Więc mam pytania, czemu one nie działają, i jakieś propozycję jak zrobić żeby one działały?

Poprawiłem już Pan z U16 ale tym samym musiałem usunąć jej transformację w SSJ
Ostatnio zmieniany: 2019/01/11 03:09 przez ARMOR_CAGE.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Dlaczego niektóre postacie nie działają na wersji win DBZ ME 2? 

2019/01/07 19:06 Dlaczego nie które postacie nie działają mi na wersji win DBZ ME 2? #362
Musiałbyś podawać błędy najlepiej, zapewne to kwestia kompatybilności, jeżeli chcesz odpalać postacie na DBZ ME2 no to jest zapewne na wersji starego Win Mugena. Jest problem bo DBZ ME3 to silnik z 2003 a większość postaci będzie dopasowywana już raczej do silnika 2013+
Czyli postacie mogą używać nowych triggerów, typów stanów i innych.

Najlepiej pobierz nowszą wersję silnika i dopasuj ją do siebie pobierając odpowiedni motyw itd. Nowszy silnik daje też większe możliwości, różne rozdzielczości jednocześnie a w szczególności beta 1.1 ma skalowanie obrazu na arenie.

:www: mugen.samouczek.com/pliki-do-pobrania/m-u-g-e-n-i-klony
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Dlaczego niektóre postacie nie działają na wersji win DBZ ME 2? 

2019/01/07 19:51 Dlaczego nie które postacie nie działają mi na wersji win DBZ ME 2? #363
Aha rozumiem ale chodziło mi co mam usuwać, bo zapewne triggerall to nie jest w mugenie 2 potrzebny

Nie chcę ściągać innych wersji mugena i kombinować, wolę DBZ ME 2 i temu będzie poprawiał postacie żeby działały do mugena 2

Prosiłem tylko o pomoc jak to naprawić, bo nie chcę państwu zawracać głowy żeby to wy zrobili za mnie :ok:
Ostatnio zmieniany: 2019/01/08 12:18 przez Bartek.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Dlaczego niektóre postacie nie działają na wersji win DBZ ME 2? 

2019/01/11 03:07 Dlaczego nie które postacie nie działają mi na wersji win DBZ ME 2? #364
Trigerall to co innego

Triggerall i trigger działają jak warunki (założenia), jak zauważyłeś coś musisz do nich wstawić. Wstawić możesz funkcje, jak na pewno wiesz (jeszcze ze szkoły podstawowej) funkcja ma konkretną budowę i zwraca konkretną wartość dla podanych argumentów x np.: y = 6x2 - 4x – 3. Tu jest dokładnie tak samo: wpisujesz funkcję, podajesz argumenty (jeżeli wymaga) i funkcja zwraca swoją wartość.
Funkcji możesz używać też w innych miejscach gdzie wymagana jest jakaś wartość, jednak tylko funkcji zwracających pojedyncze wartości np.: Korzystając z funkcji zwracającej numer obecnej animacji, przy aktywnej animacji ataku z odpowiednimi założeniami każda kolejna klatka animacji na samym początku będzie zadawała większe obrażenia: damage = 1*100, damage = 2*100, itd.
Kod:
[state 2031,2]
type = hitdef
....
damage = AnimElemNo(0)*100
....
Zdaża się że chcesz np. sprawdzić funkcję dla swojego Helpera, walczącego partnera lub przeciwnika. Do tego stosuje się przekierowania:

parent - dotyczy poprzednika, np. postać wywoła helper1 a on helper2 to parent w helper2 sprawdzi funkcję w helper1, parent w helper1 sprawdzi funkcję w postaci
root - w tym samym wypadku co wyżej helper2 sprawdzi funkcję od razu w postaci
helper - sprawdzi trigger najbliższego helpera
helper(ID) - sprawdzi coś dla helpera o danym ID
target - sprawdzi najbliższy cel
target(ID) - sprawdzi cel o danym ID, można ID też nadać celowi trafiając go HitDefem
partner - sprawdzi partnera, czyli dla P1 sprawdzi P3
enemy - sprawdzi najbliższego przeciwnika, tylko postacie są przeciwnikami
enemy(liczba) - sprawdzi przeciwnika 0 - najbliższego, 1 - kolejnego w bliskości czyli dalszego
enemyNear - sprawdzi najbliższego dowolnego przeciwnika, w tym helpera
enemyNear(liczba) - jak wcześniej, sprawdzi przeciwnika o danej bliskości
playerID(ID) - sprawdzi postać o danym ID, każda ma swój nr ID podczas walki i sprawdzić można to zwykłymi funkcjami ID i PlayerIDExist

A jak tego użyć? Przy wpisywaniu triggerów dodajesz przecinek "," przykładowo tak:
Kod:
triggerall = target, Name = "KFM" && target, AuthorName = "Elecbyte"
Nie możesz stosować jednocześnie kilku przekierowań do jednej funkcji np.: root, target, Name = "KFM" wywoła błąd, nawiasy też nie pomogą.

[State] - kontroler stanu

[State <liczba >,<tekst >] : (liczba_c) Początek kontrolera (czynności), pod liczbę należy wstawić numer stanu. Oczywiście nie jest to konieczne możesz wstawić zupełnie inny numer ale tak łatwiej poznasz w jakim jesteś stanie. Pamiętaj też o możliwości dodania tytułu po przecinku, który podczas błędu pomoże Ci zlokalizować problem.

TriggerAll = <tekst > : Warunek globalny, informacje na ten temat znajdziesz niżej.

Trigger<liczba > = <tekst > : (liczba_c) Warunek lokalny, informacje na ten temat znajdziesz niżej.

type = <tekst > : Typ kontrolera, zobacz typy kontrolerów stanu [State], wszystkie mają swoje dodatkowe parametry różniące się w zależności od typu.

Persistent = <liczba > : (liczba_c) Trwałość kontrolera, dodatkowy parametr dla wszystkich kontrolerów. Stany są zapętlone co oznacza, że triggery są sprawdzane co 1 tik czyli jednostkę czasu i jeżeli pasują, dany kontroler zostanie wywołany. Za pomocą tego dopisku można ograniczyć liczbę wywołań kontrolera w danym stanie od początku jego trwania. 0 - kontroler zostanie wywołany tylko raz podczas trwania stanu, 1 - kontroler będzie wywoływany przez cały czas, 2, 3, 4, itd... - liczby od 2 w zwyż oznaczają konkretną liczbę wywołań kontrolera. Persistent = 5 oznacza, że kontroler zostanie wywołany 5 razy podczas trwania stanu jeżeli triggery zaskoczą. Standardowo Persistent = 1.

IgnoreHitPause = <0/1 > : Określasz czy dany kontroler ma ignorować pauzę wywołaną trafieniem, 1 = tak, 0 = nie, dodatkowy parametr dla wszystkich kontrolerów.

przykładowy zapis zwykłego stanu
; Taunt ; CNS difficulty: easy
[Statedef 195]
type = S
movetype = I
physics = S
anim = 195
velset = 0,0
sprpriority = 2
ctrl = 0

[State 195, 1]
type = CtrlSet
trigger1 = Time = 40
value = 1

[State 195, 2]
type = ChangeState
trigger1 = AnimTime = 0
value = 0
ctrl = 1
...

Trigger i TriggerAll - warunki dla kontrolerów

Są to warunki (założenia) kontrolera stanu [State], przypominają zwykłe instrukcje warunkowe z języków programowania. Po prostu możesz wymusić jakąś akcję np.: zmianę animacji w konkretnej sytuacji pod warunkiem że a > b. Nazwa trigger to cyngiel więc dobrą analogia jest mówienie o tym że trigger zaskoczył

TriggerAll = <tekst > : Jest to warunek globalny, który odnosi się oczywiście tylko do danego kontrolera a nie całego stanu. Przez warunek globalny mam na myśli warunek który zawsze jest brany pod uwagę, stąd nazwa trigger all, ale o tym niżej.

Trigger<liczba > = <tekst > : (liczba_c) To warunek lokalny, możesz bez problemu wstawić kolejne liczby od 1, jeżeli chcesz więcej warunków. Każdy dodatkowy warunek jest brany pod uwagę osobno.

Warunkami posługujemy się w sposób taki, że warunki lokalne trigger z tą samą liczbą są sobie równe (brane pod uwagę jednocześnie) a z różnymi są jako alternatywy. Musisz pamiętać, że jeżeli stworzysz warunki globalne triggerall to są one zawsze brane pod uwagę np.:
triggerall = x = 1
trigger1 = y = 2
trigger2 = z = 3
Ten zapis oznacza, że coś się stanie jeżeli (x = 1 i y = 2) lub (x = 1 i z = 3).

trigger1 = x = 1
trigger1 = y = 2
trigger2 = z = 3
Ten zapis oznacza, że coś się stanie jeżeli (x = 1 i y = 2) lub (z = 3).

Istotne jest zachowanie ciągłości numerów triggerów, jeżeli masz trigger4 to musisz mieć też trigger3, trigger2 i trigger1. Jeżeli masz tylko trigger1 i trigger2 bez trigger3 to trigger4 zostanie pominięty.
trigger1 = x = 1
trigger2 = y = 2
trigger4 = z = 3 ; ten trigger zostanie pominięty

Możesz do warunków dodawać znaki specjalne opisane w Tworzenie postaci » Wstęp do tworzenia postaci, co skróci całą konstrukcję np.:
trigger1 = (x = 1) && (y = 2)
trigger2 = z = 3

trigger1 = ((x = 1) && (y = 2)) || (z = 3)
Te oba przykłady oznaczają to samo, że coś się stanie jeżeli (x = 1 i y = 2) lub (z = 3). Nawiasy też mają znaczenie.

Musisz pamiętać, że założenia globalne nie są wymagane ale chociaż jedno założenie lokalne musi zaistnieć czyli musi się pojawić przynajmniej jeden trigger1, jeżeli nie masz co wpisać to wystarczy zapis: trigger1 = 1, zastępuje to zapis trigger1 = time > 0.


Logika triggerów opiera się na wartości boolean wyraża logiczną prawdę lub fałsz, może mieć wartości TRUE lub FALSE czyli 0 lub 1. jest to jednak uproszczenie bo przyjmowane są wartości 0 lub różne od 0 (czyli też 1).
Kod:
trigger1 = 1
trigger2 = 0
To oznacza że warunek dla trigger1 został spełniony a dla trigger2 już nie.
Tu o logice trochę mugen.samouczek.com/edytowanie-mugena/wstep-do-pisania-kodu?showall=&start=8#0

Te funkcje mam opisane ale muszę wstawić kiedyś.
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Dlaczego niektóre postacie nie działają na wersji win DBZ ME 2? 

2019/01/12 10:58 Dlaczego nie które postacie nie działają mi na wersji win DBZ ME 2? #365
:S

O kurde ale to skomplikowane, a ja tylko usuwam te rzeczy żeby postać działała
Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Dlaczego niektóre postacie nie działają na wersji win DBZ ME 2? 

2019/01/17 05:00 Dlaczego nie które postacie nie działają mi na wersji win DBZ ME 2? #368
nie, wcale nie takie trudne, po prostu część zapisu funkcji się zmieniła lub użyta jest nowa funkcja, dlatego błąd jest. Możesz błędy wstawiać to zobaczymy. A tu tak w razie czego, przypomnienie.

debug 001

W tym artykule dowiesz się co to jest trybu Debug, jak go uruchomić, do czego służy i jak się nim posługiwać.

Spis treści:

Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

TEMAT: Dlaczego niektóre postacie nie działają na wersji win DBZ ME 2? 

2019/01/17 05:23 Dlaczego nie które postacie nie działają mi na wersji win DBZ ME 2? #369
Poza tym, naprawdę zachęcam żebyś pobrał Mugena 1.1 :mugen1.1: i dostosował go graficznie do swoich potrzeb estetycznych.
- będą działać postacie, też nowe z grafiką w plikach SFF v2.0 itd.
- naprawiono sporo błędów, zmniejszono limity.
- masz mnóstwo motywów i innych dodatków.
Tu masz coś o rozdzielczościach, tak w razie czego. Standardowo jak nie ma tego zapisu o rozdzielczości to Mugen powinien to traktować jako localcoord = 320,240

rozdzielczosc skala 01rozdzielczosc skala 02

Rozdzielczość postaci, areny, ogólnie wszystkich spritów i dodatków do Mugena to jedno, a rozdzielczość Mugena to drugie. W tym artykule poznasz podstawy na ten temat, dowiesz się co to jest Low-Res, Hi-Res, LocalCoord, itd.

Spis treści:



A tu można sprawdzić w gruncie rzeczy co trzeba by dodać do starej postaci żeby działała w nowym Mugenie.

Mugen zachowuje kompatybilność wsteczną z Win Mugenem (2002.04.14), pojawiły się jednak dodatkowe funkcje, które są dostępne dopiero po aktualizacji do Mugena 1.0.

Spis treści:



Powinieneś móc się przenieść na nowy silnik od tak, nawet bez wprowadzania zmian bo w dużym stopniu Mugen 1.0 i wyżej powinien mieć kompatybilność wsteczną. A jak nie to wtedy błędy pokaż. Tak więc nie bój się tylko najpierw pobierz Mugen 1.1, poustawiaj sobie go, potem dodaj motyw skopiowany z DBZ ME 2 zgodnie z poradami. Najlepiej żeby to załadować właśnie jako motyw, bo wtedy ustawienia będą nowe, pliki Mugena nowe, a cała grafika z DBZ ME 2. Standardowo zwykły silnik Mugena ma dodatkowe motywy więc możesz sprawdzić sam że to działa i jak.

modyfikacje wygladu 002

W tym tekście dowiesz się kilku podstaw o Motywach i Screenpackach, jaka jest różnica i jak je dodawać do swojego Mugena. Motywy i Screenpacki mogą zmienić Ci cały wygląd Mugena lub tylko wybraną część.

Spis treści:

Witaj, zarejestruj się lub zaloguj jeżeli chcesz odpisać w temacie.

emo TEMAT: Dlaczego niektóre postacie nie działają na wersji win DBZ ME 2?