Polish

Logowanie 

Ostatnio na Forum 

  • Brak postów do publikacji.

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaaretrobuttonrmtekabutton 1

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 1358 gości oraz 0 użytkowników.

Ustalanie kolejności walk 

Tytuł tego tekstu może Cię zmylić, ponieważ walki w Mugenie odbywają się losowo i właściwie cały widz na tym polega. Jednak ma to swoje wady bo nie zrobisz w Mugenie np. takiej samej wieżyczki jak w Mortal Kombat (przynajmniej nie w prosty sposób). Jednak możesz postacie odpowiednio pogrupować na postacie silniejsze i słabsze za pomocą parametru Order = ? kotwicaopisanego w Dodawanie postaci.

[Characters]
kfm, random, Order = ? 

Dla przypomnienia: pod "?" można wstawić wartość od 1 do 10, ustalisz w ten sposób, która z postaci jest silniejsza i możesz ułożyć to tak, że numer 1 to podstawowe postacie, 2 to silne a 3 to jakiś ostateczny przeciwnik. Jeżeli przy którejkolwiek postaci parametru "Order = ?" zabraknie, działanie tego parametru zostanie zaburzone i ustalona kolejność walk nie będzie miała znaczenia. W tedy odbędziesz losowo ze wszystkimi postaciami tyle walk ile jest dodanych postaci. Jeżeli z jakiegoś powodu chcesz aby parametr "Order = ?" działał jak należy a mimo to nie chcesz aby część postaci pojawiła się podczas przechodzenia gry i masz zajęte wszystkie wartości od 1 do 10 wystarczy że podasz wartość większą lub mniejszą od dopuszczalnej np. "Order = 0".

Kiedy już postacie mają ustawiony parametr "Order = ?", powinieneś ustalić ile losowych walk powinieneś stoczyć z daną grupą postaci. Ilość walk ustalasz dla dwóch trybów gry: Arcade i Team Arcade. Wszystko jest w tym samym pliku w którym dodaje się postacie i areny.

dodawanie postaci 001

Należy otworzyć plik select.def w folderze data a następnie pod wpisem [Options] można ustalić ilość walk dla danego parametru według schematu:

[Options]
arcade.maxmatches = Order=1, Order=2, Order=3, Order=4, Order=5, Order=6, Order=7, Order=8, Order=9, Order=10
team.maxmatches = Order=1, Order=2, Order=3, Order=4, Order=5, Order=6, Order=7, Order=8, Order=9, Order=10

Arcade.Maxmatches - Wpis odnosi się do twojej gry w trybie Arcade czyli w pojedynkę.

Team.Maxmatches - Jak wyżej, ale odnośnie trybu Team Arcade.

Więc chcąc stoczyć w trybie Arcade 5 walk z losowo dobranymi postaciami, które mają Order = 1, później 4 z Order = 2 i na końcu 1 walkę z Order = 10, zapis będzie wyglądał następująco:

arcade.maxmatches = 5,4,0,0,0,0,0,0,0,1

Jeżeli pod parametr "Order = 1" ustawisz 5 walk a postaci z tym parametrem będzie tylko 4 to stoczysz tylko 4 walki.

Podobnie jeżeli pod parametr "Order = 1" ustawisz 5 walk a postaci z tym parametrem będzie 10 to stoczysz tylko 5 walk.

W trybie Team Arcade podobnie, np. dla walki 1 vs 2, mając 4 postacie z danym parametrem będziesz mógł stoczyć tylko 2 walki po dwóch przeciwników. Dla walki 1 vs 2, mając 1 postać z danym parametrem Mugen będzie się starał zapełnić brak wystawiając jeszcze raz tą samą postać do walki.

Przykład standardowego zapisu:

[Options]
arcade.maxmatches = 5,4,3,2,0,0,0,0,0,1
team.maxmatches = 4,1,1,0,0,0,0,0,0,0

Napisz komentarz w tym Artykule