Zmiana screenpacka w motyw
Motywem domyślnym jest standardowy wygląd Mugena. Najprościej jest podmienić pliki odpowiedzialne za wygląd Mugena, jak ze screenpackiem, ale co jeżeli chcesz używać kilku screenpacków jednocześnie i zamiennie ?
W takim wypadku musisz zmienić screenpack w motyw i możesz go przechowywać w dodatkowym folderze jak dwa standardowo dostarczane motywy z pustym silnikiem Mugena.
Motyw musi posiadać plik system.def, jeżeli go nie posiada wystarczy skopiować oryginalny z folderu data Mugena. Jednak pamiętaj żeby sprawdzić ścieżki.
Kiedy masz już plik system.def musisz go otworzyć jakimś edytorem tekstowym i uzupełnić wpisy, w zależności od tego co screenpack miał zastępować.
Podam tu w skrócie tylko podstawowe wpisy system.def, sam zrozumiesz o co chodzi, pamiętaj, że w razie problemu Mugen wyświetli błąd w którym poda Ci informacje z czym jest problem. Podobnie zajrzyj do innych plików screenpacka.
[Info] name = "Default" author = "Elecbyte" ... ; Główny spis plików skojarzonych i używanych przez "system.def" [Files] spr = system.sff snd = system.snd logo.storyboard = logo.def intro.storyboard = intro.def select = select.def fight = fight.def font1 = font/f-4x6.fnt font2 = font/f-6x9.fnt font3 = font/jg.fnt ... [Game Over Screen] enabled = 1 ; 0 - nieaktywne, 1 - aktywne storyboard = over.def ... [Default Ending] enabled = 1 ; 0 - nieaktywne, 1 - aktywne storyboard = ending.def ... [End Credits] enabled = 1 ; 0 - nieaktywne, 1 - aktywne storyboard = credits.def ...
Jak wspominałem zależy co screenpack ma zastępować. Gdyby miał np. zastępować fightfx.sff i fightfx.air to poza plikiem system.def musiałbyś też skopiować fight.def.
[Files] sff = fight.sff snd = fight.snd font1 = font/jg.fnt font2 = font/num1.fnt font3 = font/name1.fnt fightfx.sff = fightfx.sff fightfx.air = fightfx.air common.snd = common.snd ...
Jeżeli nie zaglądałeś jeszcze to koniecznie zajrzyj do opisanej konstrukcji motywu i screenpacka kotwicawe wstępie do Mugena.