Polish

Logowanie 

Ostatnio na Forum 

  • Brak postów do publikacji.

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaaretrobuttonrmtekabutton 1

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 219 gości oraz 0 użytkowników.

Jakie są i do czego służą pliki w Mugenie ?

DEF - plik zawierający tzw. definicje. Dla postaci są to min. informację na temat nazwy postaci, autora oraz spis plików wchodzących w skład postaci.
W folderze data Mugena znajdują się następujące pliki definicji:
select.def - spis postaci, aren, oraz priorytet walk.
system.def - określa wygląd menu, ekranu wyboru postaci, vs screen etc. Bardzo często elementy takie jak intro czy logo są zapisane w osobnych plikach definicji.
fight.def - zapisane są w nim informacje na temat wyglądu i wyświetlania lifebarów.

SFF - są to pliki zawierające wszystkie sprity (np. postaci, aren) z których korzysta Mugen. Składają się one z plików graficznych zapisanych w formacie .pcx
system.sff - zawiera sprity, z których zbudowane jest menu, ekran wyboru postaci, vs screen etc. Poszczególne sprity mogą być również wyszczególnione w osobnych plikach np. logo.sff, intro.sff, gameover.sff i inne.
fight.sff - zawiera sprity wykorzystane w lifebarach i innych elementach takich jak teksty wyświetlane w czasie walki.
fightfx.sff - plik z domyślnymi spritami efektów graficznych wyświetlanych np. po zadaniu/otrzymaniu ciosu.

SND - pliki dźwiękowe
common.snd - podstawowe dźwięki takie jak odgłosy uderzeń, upadku na ziemię itp.
system.snd - dźwięki wykorzystane w screenpacku.
fight.snd - dźwięki związane z lifebarami.

AIR - pliki .air zawierają informację na temat animacji spritów i tzw. przestrzeni kolizyjnych. Każda postać posiada jeden taki plik. W folderze data natomiast znajduje się fightfx.air gdzie zaprogramowana jest animacja spritów zapisanych w pliku fightfx.sff

CNS - W tym pliku a właściwie plikach bo może być ich wiele, umieszczone są stany postaci min. podstawowe wartości takie jak poziom energii, obrony, skalowanie postaci, jej stany i zaprogramowane konkretne czynności.
common1.cns - znajduję się w pliku data Mugena i jest zbiorem podstawowych komend i ruchów wspólnych dla wszystkich postaci w Mugenie. Można go również zmodyfikować dodając odpowiednie stany i zapisując plik w folderze z postacią.

CMD - w tym pliku zapisane są wszystkie komendy [Command] i [Statedef -1] czyli stany kontrolne postaci.
ACT - jest to plik z paletą kolorów dla postaci.
ST - inna nazwa rozszerzenia plików CNS
FNT - pliki z czcionkami wykorzystywanymi przez Mugena.

Więcej informacji znajdziesz w artykule Wstęp do Mugena.

Napisz komentarz w tym Artykule