Polish

Logowanie 

Ostatnio na Forum 

  • Brak postów do publikacji.

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaaretrobuttonrmtekabutton 1

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 87 gości oraz 0 użytkowników.

Rozdzielczość i LocalCoord 

Spis treści

Rozdzielczości w Mugenie

rozdzielczosc skala 01rozdzielczosc skala 02

Rozdzielczość postaci, areny, ogólnie wszystkich spritów i dodatków do Mugena to jedno, a rozdzielczość Mugena to drugie.

Rozdzielczość Mugena to końcowa rozdzielczość grafiki wyświetlana na ekranie, również rozmiar okna przy wyświetlaniu w oknie, np.: 640x480, 800x600, itd.

Rozdzielczość wszystkich spritów i dodatków to ich wymiary, które są finalnie skalowane do odpowiedniej rozdzielczości Mugena, np.: postać mogła zostać wykonana dla rozdzielczości 320x240 i zostaje przeskalowana do rozdzielczości Mugena, np.: 640x480 wyświetlanego w oknie.

Low-Res

Niska rozdzielczość, inaczej opisywana jako Low-Res lub LR. Mugen standardowo używa grafiki w standardzie 4:3 o rozdzielczości 320x240 pikseli, to była jedyna rozdzielczość obowiązująca w Dos Mugenie i Win Mugenie.

Hi-Res

Wysoka rozdzielczość, inaczej opisywana jako Hi-Res lub HR. Dla standardu 4:3 była to rozdzielczość 640x480.

Okazało się, że od pewnego czasu w kodzie Dos i Win Mugena istniało szczątkowe wsparcie dla rozdzielczości Hi-Res.

[Video Win]
;Wybór filtrów poprawiających grafikę. Zalecane dla szybszych komputerów.
; 0 - wyłączone filtry
; 1 - wygładzone i wyostrzone krawędzie
; 2 - rozmycie tekstur
; 3 - linie znane z automatów
; 4 - hi-res - podbija rozdzielczość
DoubleRes = 4

Sam filtr DoubleRes w Win Mugenie polegał na podniesieniu rozdzielczości Mugena z 320x240 do 640x480, jednak powodował on głównie przeskalowanie grafiki, rozciągając ją i dodając przy okazji jakiś efekt. W wypadku DoubleRes = 4, w dużym skrócie, wsparcie to opierało się głównie na tym że: bufor grafiki wyświetlającej obraz miał wymiar 640x480, ale część rzeczy jak np.: czcionki nie były skalowane i nagle były mniejsze. Żeby wykorzystać owe podniesienie rozdzielczości, bez dodatkowych efektów, postanowiono przygotowywać grafikę pod rozdzielczość 640x480 i w kodzie sztucznie skalować ją na 50% mniejszą, czyli pasującą pod 320x240. Jakość była zauważalna ponieważ zmniejszona grafika w kodzie była i tak powiększona dwukrotnie, więc: grafika 640x480 *50% *200% dawała nadal 640x480.

Po pewnym czasie istnienia Win Mugena, jeszcze przed Mugenem 1.0, pojawiły się specjalne hacki silnika, które obsługiwały Hi-Res w większym stopniu. Finalnie na ich bazie powstał Win Mugen Plus.

HD i Full HD

HD i Full HD to wysokie rozdzielczości których standardowo w Dos i Win Mugenie nie można było używać. Pojawiły się dopiero od czasu powstania Mugena 1.0 i wprowadzenia parametru LocalCoord.

Napisz komentarz w tym Artykule