Wstęp
Określenie "obiekty graficzne" może trochę mylić, chodzi tu o to co w motywie (screenpacku), na arenie i w różnych dodatkach jak np. intro do Mugena, może się pojawić. Mugen właściwie określa to jako tła które są nakładane warstwowo ale określiłem to jako obiekty bo ma to swoją nazwę i typ, w zależności od typu wyświetla pojedynczy sprit lub animację. Poza ustawieniami każdego obiektu, można je jeszcze razem kontrolować dzięki określonemu numerowi ID.
Na nakładanie obiektów wpływa kolejność ich wywołania (te dodane niżej w kodzie nałożą się na te dodane wyżej). Pamiętaj, że nie musisz podawać wszystkich parametrów jeżeli uważasz że ich nie potrzebujesz, Mugen ustawi dla nich standardowe wartości, wywoła błąd tylko kiedy będzie brakowało ważnego parametru lub będzie on nie przy tym obiekcie co trzeba, ostatecznie zignoruje parametr. Znak (x) oznacza parametr wymagany.
Obiekty zostały opisane osobno bo zawsze są to te same obiekty a występują w całym Mugenie z wyjątkiem postaci.
Obiekty są tak naprawdę cztery, ale czwarty obiekt jest używany tylko na arenach.