Polish

Logowanie 

Ostatnio na Forum 

  • Brak postów do publikacji.

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaaretrobuttonrmtekabutton 1

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 394 gości oraz 0 użytkowników.

Funkcje

Jak już wspomniałem trzeba znać położenie przeciwnika na osiach. Przydatne są do tego funkcje: P2Dist X, P2Dist Y, P2BodyDist X, P2BodyDist Y. Funkcje zwracają dystans, subiektywne położenie względem obiektu który sprawdza to położenie, jednak to w zupełności wystarczy.

Jak sama nazwa wskazuje funkcje P2BodyDist określają położenie tak jak zwykłe P2Dist ale uwzględniając przy okazji rozmiary przeciwnika podane w pliku CNS, między innymi takie jak: ground.front, air.back, itd.

Natomiast zwykłe P2Dist biorą pod uwagę jedynie punkt O osi wewnętrznych przeciwnika.

Do tego wszystkiego należy dodać też funkcje matematyczne: Tan(x) i Atan(x). Co najważniejsze, trzeba pamiętać o odwrotnych wartościach na osi Y, stąd pojawia się nieoczekiwanie minus, kiedy wydaje się, że powinien być plus.

P2Dist X, P2Dist Y - Funkcja zwraca odległość P2 czyli najbliższego przeciwnika na podanej osi od P1 czyli postaci. Dla osi X wartości dodatnie oznaczają że P2 jest przed P1 z przodu, wartości ujemne oznaczają że P2 jest za plecami P1. Dla osi Y wartości ujemne oznaczają że P2 jest nad P1. Funkcja zwraca odległość bez uwzględnienia szerokości postaci, tylko względem głównej osi (Axis).

P2BodyDist X, P2BodyDist Y - Funkcja zwraca odległość z uwzględnieniem szerokości obiektu (body – ciało).

namierzanie 01

Napisz komentarz w tym Artykule 


Komentarze (pokazuje maksymalnie 10 wpisów)  

funny963 Avatar
2017/04/01 14:40 funny963 #274
Cieszę się, że uzupełniasz materiały. Dla mnie są bardzo pomocne. Doceniam Twoją pracę i będę korzystał z Twoich rad. Dzięki i miłego dnia. :)