Metoda kątowa
W poprzedniej metodzie pokazałem jak można z przybliżeniem określić kąt pod jakim jest przeciwnik z punktu widzenia postaci. Jak widać nie jest to tak czytelne jak byśmy chcieli, najłatwiej byłoby po prostu sprawdzać zakres kątowy w którym jest przeciwnik. Miarą jaką będziemy się posługiwali nie będą zwykłe stopnie ale liczba "PI", jak wiadomo pi = 180o. Otwieramy tablice matematyczne i przypominamy sobie, że podczas miary kątów używamy takich funkcji jak: Sin(x), Cos(x) i Tg(x), w Mugenie: Sin(x), Cos(x) i Tan(x).
Przy innych funkcjach trzeba znać "przeciwprostokatną" tak jak na rysunku, dla tego najlepiej użyć funkcji Tan(x). Patrząc na koło trygonometryczne i wzory widać podobieństwo do poprzedniej metody, należy też pamiętać, że nie istnieje Tan(90o), więc odpowiednio trzeba go wyłączyć z przedziałów.
tan(x) = P2Dist Y / P2Dist X tan(45o) = tan(pi/4) = 1 ; Tak jak w przypadku poprzedniej metody, kiedy dystanse są równe np. 100/100 = 1/1 = jeden do jednego = 1.