Polish

Logowanie 

Ostatnio na Forum 

  • Brak postów do publikacji.

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaaretrobuttonrmtekabutton 1

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 175 gości oraz 0 użytkowników.

Metoda kątowa trygonometryczna

Tak jak wszędzie musimy najpierw wywołać działanie a potem sprawdzić czy zgadza się z wynikiem np. x + 1 = 2, tu jest identycznie, nie można najpierw podać kąta i wykonać dzielenia P2Dist, tylko podzielić i sprawdzić czy wynik jest zgodny z wartością zwracaną przez funkcję Tan(x).

P2Dist Y / P2Dist X = tan(0) ; Przeciwnik na równi z postacią.
P2Dist Y / P2Dist X = tan(pi/4) ; Przeciwnik pod kątem 45o w dół.

Oczywiście jak w metodach poprzednich ciężko jest tak sprawdzać wszystkie kąty, więc zbudujemy przedziały.

P2Dist Y / P2Dist X = [-tan(pi/12),tan(pi/12)] ; Sprawdzamy czy przeciwnik jest pod kątem od -15o (u góry) do +15o (u dołu).

 

Przykład:

[State 1, w gore do 90]
trigger1 = p2dist Y / p2dist X = (-tan(pi/2),-tan(pi/3)]
trigger2 = p2dist X = 0 && p2dist Y < 0
type = varset
v = 1
value = 4

[State 1, w gore 45]
trigger1 = p2dist Y / p2dist X = (-tan(pi/3),-tan(pi/8)]
type = varset
v = 1
value = 2

[State 1, na rowni]
trigger1 = p2dist Y / p2dist X = (-tan(pi/8),tan(pi/8))
type = varset
v = 1
value = 1

[State 1, w dol 45]
trigger1 = p2dist Y / p2dist X = [tan(pi/8),tan(pi/3)]
type = varset
v = 1
value = 3

[State 1, w dol do 90]
trigger1 = p2dist Y / p2dist X = [tan(pi/3),tan(pi/2))
trigger2 = p2dist X = 0 && p2dist Y > 0
type = varset
v = 1
value = 5

Napisz komentarz w tym Artykule 


Komentarze (pokazuje maksymalnie 10 wpisów)  

funny963 Avatar
2017/04/01 14:40 funny963 #274
Cieszę się, że uzupełniasz materiały. Dla mnie są bardzo pomocne. Doceniam Twoją pracę i będę korzystał z Twoich rad. Dzięki i miłego dnia. :)