Polish

Logowanie 

Ostatnio na Forum 

  • Brak postów do publikacji.

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaaretrobuttonrmtekabutton 1

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 314 gości oraz 0 użytkowników.

Elementy używane przez postacie

wstep do mugena 003

Plik COMMON1.CNS - Plik ten znajduje się w folderze data, zawiera podstawowe i najważniejsze stany postaci. W pliku DEF postaci, odpowiedni zapis i sama obecność pliku common1.cns w folderze postaci, ma wpływ na to czy i jakie stany zostaną wykorzystane z tego standardowego zestawu. Po co taki plik ? Otóż większość z zawartych tu stanów jest wykorzystywana przez postać bez jakichkolwiek modyfikacji a sam plik ma ponad 2500 linijek kodu co daje ponad 55 KB samego tekstu. Niby plik nie wielki, ale po co go bez potrzeby powielać. Dodatkowo, nawet korzystając z tego pliku, jeżeli chcesz użyć tylko jednego zmodyfikowanego stanu, to wystarczy że go użyjesz w postaci, a ten z common1.cns zostanie zignorowany.

Przykładowy fragment pliku COMMON1.CNS:

; Stand
[Statedef 0]
type = S
physics = S
sprpriority = 0

[State 0, 1]
type = ChangeAnim
trigger1 = Anim != 0 && Anim != 5
trigger2 = Anim = 5 && AnimTime = 0 ; Turn anim over
value = 0

[State 0, 2]
type = VelSet
trigger1 = Time = 0
y = 0

[State 0, 3] ; Stop moving if low velocity or 4 ticks pass
type = VelSet
trigger1 = abs(vel x) < 2
trigger2 = Time = 4
x = 0

[State 0, 4] ; Are you dead?
type = ChangeState
trigger1 = !alive
value = 5050
...

Pliki FIGHTFX.AIR i COMMON.SND - Pliki te są częścią motywu ale zawarte w nich elementy mogą zostać użyte przez postacie.

Napisz komentarz w tym Artykule