Polish

Logowanie 

Ostatnio na Forum 

  • Brak postów do publikacji.

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaaretrobuttonrmtekabutton 1

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 132 gości oraz 0 użytkowników.

Opis folderów

Opisuje tu w uproszczeniu foldery które możesz spotkać w Mugenie. Wygląd folderów może różnić się zależnie od wersji silnika ale tylko szczegółami. Wykorzystałem tu układ folderów z Win Mugena i Mugena 1.0.

Główny folder Mugena

Główny folder zawiera pliki EXE uruchamiające silnik, to jeden z najważniejszych elementów. Do tego pojawiają się tu biblioteki DLL i kolejne foldery. Jak widać główne foldery nieco się różnią. W wypadku Mugena 1.0 w głównym folderze standardowo umieszczono podstawowe Mugenowe narzędzia.
wstep do mugena 001 1wstep do mugena 001

Folder CHARS

Folder w którym umieszcza się postacie do gry, mogą to być foldery z plikami lub pliki ZIP. Jak dodawać postacie opisano w innym tekście: Dodawanie postaci.
wstep do mugena 002

Folder DATA

Najważniejszy folder Mugena, zawiera w sobie pliki konfiguracji i wyglądu całego silnika. Jeżeli chcesz zmienić wygląd pasków życia, głównego menu itd. to wszystko znajdziesz właśnie tam. Na załączonej grafice widać dodatkowe dwa motywy: big i kfm. W zależności od wersji Mugena dostępne mogą być inne motywy.
wstep do mugena 003

Folder DOCS

Możesz trafić na ten folder lub nie. Znajduje się tu cała dokumentacja związana z Mugenem jak i tutoriale, oczywiście wszystko w języku angielskim.
wstep do mugena 004

Folder Elecbyte.MUGEN.libs

Możesz trafić na ten folder w nowym Mugenie od wersji 1.0. Znajdują się tu biblioteki używane przez nowy silnik, jak widać też biblioteki SDL.
wstep do mugena 004 1

Folder FONT

Folder ten zawiera wykorzystywane czcionki, zobacz do artykułu: Czcionki.
wstep do mugena 005

Folder Microsoft.VC90.CRT

Folder ten i jego kopie mogą pojawić się w nowym Mugenie od wersji 1.0, są wynikiem użycia Visual C++ do pisania Mugena. Możesz je usunąć jeżeli masz zainstalowanego Visual C++ 2008 SP1 Redistributable Package (x86) lub wyższy. Jednak jeżeli je usuniesz i swojego Mugena przekażesz komuś kto nie ma zainstalowanego tego Visual C++ to mogą pojawić się problemy.
wstep do mugena 005 1

Folder OLD_TOOLS

Folder nie musi się pojawić, w wypadku Mugena 1.0 zawiera stare narzędzia dostarczone przez autorów silnika, które wcześniej były w folderze tools. Jeżeli używasz też Win Mugena możesz aktualizować tamtejsze pliki tymi.
wstep do mugena 005 2

Folder PLUGINS

Dodaje się tu pluginy potrzebne do odtwarzania muzyki w określonym formacie, czyli np. do odtwarzania MP3 potrzebny jest odpowiedni plugin. Win Mugen obsługuje pluginy z Winampa, więc możesz sobie zrobić paczkę pluginów ręcznie lub pobrać ją z Samouczka. W wypadku Mugena 1.0 który poprawił swoje pluginy nie ma już potrzeby aby specjalnie dodawać pluginy z Winampa.
wstep do mugena 006 1wstep do mugena 006

Folder SOUND

Przeznaczony jest na wszelkiego typu pliki z muzyką, którą potem można wykorzystać w Mugenie, chociażby na arenach na których się walczy.
wstep do mugena 007

Folder STAGES

Folder w którym umieszcza się areny, jak je dodawać opisano w innym tekście: Dodawanie aren. Jak widać na załączonej grafice z reguły areny są wrzucane do tego folderu bez dodatkowego podziału.
wstep do mugena 008

Folder TOOLS

Podobnie jak folder docs nie musi się on pojawić. W tym wypadku zawiera standardowe narzędzia dostarczone przez autorów silnika, grafika przedstawia Win Mugena.
wstep do mugena 009

Folder WORK

Folder który zawiera zebrane wszystkie sprity wykorzystane przez twórców Mugena i nie tylko, po to abyś sam nie musiał ich wyciągać z plików SFF.
wstep do mugena 009 1

Napisz komentarz w tym Artykule