Elementy używane przez postacie
Plik COMMON1.CNS - Plik ten znajduje się w folderze data, zawiera podstawowe i najważniejsze stany postaci. W pliku DEF postaci, odpowiedni zapis i sama obecność pliku common1.cns w folderze postaci, ma wpływ na to czy i jakie stany zostaną wykorzystane z tego standardowego zestawu. Po co taki plik ? Otóż większość z zawartych tu stanów jest wykorzystywana przez postać bez jakichkolwiek modyfikacji a sam plik ma ponad 2500 linijek kodu co daje ponad 55 KB samego tekstu. Niby plik nie wielki, ale po co go bez potrzeby powielać. Dodatkowo, nawet korzystając z tego pliku, jeżeli chcesz użyć tylko jednego zmodyfikowanego stanu, to wystarczy że go użyjesz w postaci, a ten z common1.cns zostanie zignorowany.
Przykładowy fragment pliku COMMON1.CNS:
; Stand [Statedef 0] type = S physics = S sprpriority = 0 [State 0, 1] type = ChangeAnim trigger1 = Anim != 0 && Anim != 5 trigger2 = Anim = 5 && AnimTime = 0 ; Turn anim over value = 0 [State 0, 2] type = VelSet trigger1 = Time = 0 y = 0 [State 0, 3] ; Stop moving if low velocity or 4 ticks pass type = VelSet trigger1 = abs(vel x) < 2 trigger2 = Time = 4 x = 0 [State 0, 4] ; Are you dead? type = ChangeState trigger1 = !alive value = 5050 ...
Pliki FIGHTFX.AIR i COMMON.SND - Pliki te są częścią motywu ale zawarte w nich elementy mogą zostać użyte przez postacie.