Zapętlenie i stop-klatka
Zapętlenie
Zdarza się, że animacje lub konkretne klatki powinny być powtarzane wielokrotnie. Jeżeli animacja ma się powtarzać w całości to nie trzeba właściwie nic robić. Jeżeli tymczasowy stan postaci ma trwać przez konkretny czas a animacja jest o połowę krótsza, to zostanie ona powtórzona dwukrotnie. Jednak zdarza się, że trzeba powtarzać tylko grupę klatek i do tego służy właśnie LoopStart. Po dodaniu LoopStart między klatkami, wszystkie klatki po tym wpisie i po pierwszym pełnym wyświetleniu animacji, będą powtarzane w nieskończonej pętli.
[Begin Action 1] ;animacja z pętlą 0,0, 0,0, 60 ;pierwsza klatka 0,1, 0,0, 60 ;druga klatka LoopStart ;odtąd zaczyna się pętla 0,2, 0,0, 60 ;trzecia klatka 1,0, 0,0, 60 ;czwarta klatka 2,0, 0,0, 60 ;piąta klatka
W tej przykładowej animacji po wyświetleniu piątej klatki nie wyświetli się znowu pierwsza klatka, tylko klatka trzecia. Wygląda to tak: 1, 2, 3, 4, 5, 3, 4, 5, 3,... Na pewno zauważyłeś, że nie możesz ustalić konkretnie które klatki i ile razy mają się powtórzyć. Jeżeli będziesz miał potrzebę, żeby konkretne klatki powtarzały się w konkretny sposób, będziesz musiał podzielić animację na kilka mniejszych lub użyć odpowiednich kontrolerów, zobacz Tworzenie postaci » Lista kontrolerów stanów [State].
Stop-klatka
Jeżeli chcesz aby konkretna klatka wyświetlała się w nieskończoność, wystarczy że ustalisz czas wyświetlania klatki na -1.
[Begin Action 2] ;animacja 0,0, 0,0, 60 0,1, 0,0, 60 0,2, 0,0, 60 1,0, 0,0, 60 2,0, 0,0, -1 ;piąta klatka wyświetlana w nieskończoność