Polish

Logowanie 

Ostatnio na Forum 

  • Brak postów do publikacji.

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaaretrobuttonrmtekabutton 1

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 317 gości oraz 0 użytkowników.

Grafika i paleta kolorów 

Problemy z grafiką

Kompresowana grafika

Jak wspominałem w tym tekście wybrany format plików musi przechowywać grafikę bez straty jakości. Jeżeli np. użyjesz JPG chociaż przez moment mimo wszystko zamieniając w końcu go na lepszy format to i tak będziesz miał problem jak na przykładzie poniżej, i nie obejdzie się bez poprawiania grafiki ręcznie.

edytowanie grafika 014

 

Grafika z większą paletą kolorów

W większości wypadków taka grafika zostanie zignorowana, mimo dodania i tego że w programie podglądającym SFF wszystko jest w porządku to w Mugenie grafika się nie ukaże. W wyjątkowych sytuacjach Mugen może wywołać zwykły błąd programu i system zamknie aplikację bez jakiejkolwiek Mugenowej informacji.

 

Grafika z inną paletą niż wspólna paleta

Jeżeli postanowisz dodać sprit z 8 bitową paletą ale jednak nie do końca z takim samym układem kolorów co poprzednie sprity może to spowodować kompletne zaburzenie kolorów.

Pamiętaj że wszystkie kolory mają swoje indeksy, jeżeli przykładowo zamieniłbyś indeksy kolorów włosów na kolory ubrań to przy zmianie palet na jednych spritach zmieniałyby się ubrana a na innych kolor włosów.

Grafika powinna też być ładowana do pliku SFF w odpowiedniej kolejności: najpierw z podzielną paletą a potem reszta, inaczej często pojawiają się problemy.

edytowanie grafika 015

Napisz komentarz w tym Artykule