Wybór losowy i puste pole
RandomSelect - wybór losowy
Może się zdarzyć że zechcesz dodać taką specjalną opcję jak "wybór losowy", wykonuje się to przez dodanie pojedynczego wpisu "RandomSelect" bez jakichkolwiek dodatków, pojawi się w tedy specjalne pole rozmiaru jednego pola dla postaci o grafice ustalonej przez Motyw.
[Characters] RandomSelect kfm.zip, random, music=sound/song.mp3, order=1 kfm.zip, random, order=2
W tym wypadku do wyboru są tylko dwie postacie "KFM" dla tego "RandomSelect" nie wskazuje innej postaci.
Puste pole
"Puste pole" to w najprostszej definicji błędny wpis postaci.
Mugen szuka postaci według wpisu jaki mu podajesz, jeżeli nie znajdzie postaci wyświetli puste pole. Puste pola często wykorzystuje się dla zmiany wyglądu ekranu wyboru postaci.
Wygląd pól, ich ilość, rozmiary i to czy można je wskazać kursorem zależy od Motywu.
Chcąc uzyskać puste pole musisz dodać taki wpis pod który z pewnością się nie pojawi postać, stąd możesz spotkać wpisy typu: ".Blank.", "==blank.portrait area==", itd. bezczelnie możesz nawet postawić samą kropkę ".". Jednak budując tak jakiś ciekawy układ w jednym miejscu musisz wymusić puste pole a w innym pozwolić na dodanie postaci, więc możesz zrobić wpisy typu: "= Zostaw Puste =", "= Dodaj Postać =". Często w miejsce gdzie można dodać postać dodaje się "RandomSelect" czyli wpis wyboru losowego. Puste pole powinno się dodawać pojedynczym wpisem bez jakichkolwiek dodatków.
Przykład wpisu dla siatki złożonej z 2 wierszy i 5 kolumn:
[Characters] ; 1 wiersz kfm.zip, stages/stage0.def, order=1 RandomSelect ==Zostaw Puste== RandomSelect RandomSelect ; 2 wiersz ==Zostaw Puste== RandomSelect RandomSelect RandomSelect ==Zostaw Puste==
"RandomSelect" i "Puste pole" nie zaburzą działania parametru "Order = ?".
Pozostawienie pustego wiersza bez jakiegokolwiek wpisu nie daje pustego pola i jest ignorowane przez Mugena.