Postać ukryta i niewybieralna
Bawiąc się pustymi polami i ustawieniami w Motywie łatwo możesz utworzyć pola dla postaci ukrytych, niewybieralnych lub ukrytych i niewybieralnych jednocześnie.
Ukryta postać charakteryzowała by się akurat tylko tym że jej nie widać na akranie.
Niewybieralna postać byłaby tak ustawiona że mimo tego że ją widać nie można się do niej dostać kursorem.
Natomiast ukryta i niewybieralna postać musiała by być niewidoczna i nie można by jej wybrać. Taką postacią mogła by być jakaś specjalna i nietypowa postać, jakiś "bonus" lub coś w tym stylu.
Przyjmując że:
- postać,
- puste pole (wpis nie odnoszący się do postaci np. 'blank'),
- ukryta postać.
W zależności od używanego motywu należy dodać odpowiednią ilość kolumn i rzędów w system.def oraz pustych wpisów w select.def tak aby wychodziły poza widoczny w grze ekran wyboru postaci jak na schemacie:
Przykładowo dla zapisu w pliku system.def
[Select Info] rows = 5 ; liczba wierszy columns = 12 ; liczba kolumn ...... showemptyboxes = 0 ; wyświetlanie pustych pól (1- włączone, 0 - wyłączone) moveoveremptyboxes = 0 ; poruszanie po pustych polach (1- włączone, 0 - wyłączone)
Powstanie coś takiego, oczywiście z tym że puste pola nie będą widoczne.
W identyczny sposób, z drobnymi zmianami, można wykonać ukrytą i wybieralną postać.
Wybór losowy może spowodować wybranie postaci ukrytej i niewybieralnej, w takiej sytuacji najlepiej zrezygnować z losowego wyboru.