Polish

Logowanie 

Ostatnio na Forum 

  • Brak postów do publikacji.

Nowiny z Internetu 

Reklama 

button rpgmakerbutton szowelbutton gamestiabutton tsukurubutton fantasybestarium manganimebutton kyaaretrobuttonrmtekabutton 1

Kto jest on-line 

Odwiedza nas 368 gości oraz 0 użytkowników.

Jak konwertować arenę Hi-res z Win Mugen plus do Mugen 1.0 ?

Standardowo w Dos i Win Mugenie areny przygotowane zawsze były pod rozdzielczość 320x240, pojawiła się zmodyfikowana wersja Win Mugen Hi-Res Stages i następna Win Mugen Plus, które obsługiwały areny pod rozdzielczość 640x480. Kolejną nową ale oficjalną wersją silnika był Mugen 1.0, który obsługuje dowolne rozdzielczości aren, jednak pojawia się problem z kompatybilnością aren przygotowanych pod zmodyfikowane wersje Win Mugena.

HiRes

Win Mugen Hi-Res Stages to modyfikacja która obsługiwała wyłącznie areny z rozdzielczością 640x480. W Win Mugen Plus pojawiła się możliwość używania aren Hi-res czyli wysokiej rozdzielczości i niskiej, po przez dodanie odpowiedniego zapisu w sekcji [StageInfo] w pliku DEF areny.

[StageInfo]
zoffset = 210
autoturn = 1
resetBG = 1


HiRes = 1 ; 1 - arena pod rozdzielczość 640x480, 0 - arena pod rozdzielczość 320x240

...

;-----------------------
[BG chmory gora]
type = parallax
spriteno = 5, 4
start = 0, 300
delta = 0.6, 1
mask = 0
velocity = 0.4, 0
tile = 1, 0
tilespacing = 0, 0
width = 800, 60
yscalestart = 122
yscaledelta = 0.1

LocalCoord

W Mugen 1.0 powstał zapis definiujący rozdzielczość areny. Przy nowej rozdzielczości trzeba do niej przygotować nowe pozycje obiektów na ekranie, w szczególności pozycja zoffset powinna być dwukrotnie niżej, a parametry delta przy obiektach powinny być o połowę mniejsze. Przykładowy zapis dla areny pod rozdzielczość 640x480.

[StageInfo]

zoffset = 420 ; 210

...

; Hires = 1

localcoord = 640, 480
xscale = 1
yscale = 1

...

;-----------------------
[BG chmory gora]
type = parallax
spriteno = 5, 4
start = 0, 300
delta = 0.3, 0.5 ; 0.6, 1
mask = 0
velocity = 0.4, 0
tile = 1, 0
tilespacing = 0, 0
width = 800, 60
yscalestart = 122
yscaledelta = 0.05 ; 0.1

Xscale i Yscale

Zamiennie zamiast localcoord można zastosować skalę, w tedy pozycja zoffset nie powinna sprawiać problemu, ale nadal trzeba sprawdzić parametry delta przy obiektach.

[StageInfo]

zoffset = 210
...

; Hires = 1

localcoord = 320, 240 ; 640, 480
xscale = 0.5 ; 1
yscale = 0.5 ; 1

...

;-----------------------
[BG chmory gora]
type = parallax
spriteno = 5, 4
start = 0, 300
delta = 0.3, 0.5 ; 0.6, 1
mask = 0
velocity = 0.4, 0
tile = 1, 0
tilespacing = 0, 0
width = 800, 60
yscalestart = 122
yscaledelta = 0.05 ; 0.1

Napisz komentarz w tym Artykule