Jak zmienić muzykę na arenie, w czasie intra, ekranu tytułowego i wyboru postaci ?
Win Mugen do odtwarzania muzyki używa dokładnie tych samych pluginów co Winamp. Jeśli ich nie posiadasz, to zapoznaj się z tekstem na temat konfiguracji Mugena, gdzie znajdziesz paczkę pluginów, oraz opis ich instalacji. Mugen 1.x używa swoich sprawdzonych dostosowanych pluginów.
Tutaj opisana jest możliwość zmiany domyślnie odtwarzanej muzyki w Mugenie.
Muzykę odtwarzaną na arenie można zmienić otwierając edytorem tekstu plik DEF areny. Pod wpisem [Music] należy wpisać ścieżkę do wybranej piosenki. W bgvolume można dopasować głośność odtwarzania utworu (0 normalna głośnośc, >0 głośniej,
[Music] bgmusic = sound/nazwapiosenki.mp3 bgvolume = 0
W wypadku Mugena 1.x bgmvolume określa głośność w %, 100 = 100%, kod wygląda tak:
[Music] bgmusic = sound/nazwapiosenki.mp3 ;bgmloopstart = ;bgmloopend = bgmvolume = 100
Muzykę odtwarzaną na głównym menu, ekranie wyboru postaci itd. zmienia się w pliku system.def odpowiedzialnym za screenpack. W wypadku Win Mugena:
[Music] ; Muzyka odtwarzana na ekranie wyboru trybu gry title.bgm = title.mp3 title.bgm.loop = 1 ; Muzyka odtwarzana na ekranie wyboru postaci select.bgm = select.mp3 select.bgm.loop = 1 ; Muzyka odtwarzana w czasie versus screen vs.bgm = versus.mp3 vs.bgm.loop = 1
W wypadku Mugena 1.x:
[Music] ; Muzyka odtwarzana na ekranie wyboru trybu gry title.bgm = title.bgm.volume = 100 ;volume scaling factor in percent. 100 is default title.bgm.loop = 1 ;Set to 0 to prevent looping title.bgm.loopstart = title.bgm.loopend = ; Muzyka odtwarzana na ekranie wyboru postaci select.bgm = select.bgm.volume = select.bgm.loop = 1 select.bgm.loopstart = select.bgm.loopend = ; Muzyka odtwarzana w czasie versus screen vs.bgm = vs.bgm.volume = vs.bgm.loop = 0 vs.bgm.loopstart = vs.bgm.loopend = ; Muzyka odtwarzana w czasie victory screen. victory.bgm = victory.bgm.volume = victory.bgm.loop = 0 victory.bgm.loopstart = victory.bgm.loopend =
Zapis bgm.loop = 1 oznacza, że utwór po skończeniu odtwarzania będzie odgrywany ponownie.
Można również dodać muzykę do wyświetlanego w Mugenie intra, loga, ekranu game over itd. otwierając odpowiedni plik DEF (np. intro.def) i dodając lub zmieniając wpis na temat odtwarzanej muzyki tak jak na przykładzie poniżej:
[Scene 0] bgm = sound/intro.mp3 bgm.loop = 1