Jak zmienić w screenpacku ilość miejsc na postacie ?
Najłatwiej jest ściągnąć interesujący Cię motyw z odpowiednią ilością miejsc na postacie. W bazie danych Samouczka znajdziesz linki do wielu ciekawych stron. W folderze data/big znajduję się również domyślny motyw z 60 slotami. Wystarczy przenieść znajdujący się w nim plik system.def do folderu data Mugena.
Można też zmienić standardowy motyw Mugena na ten w folderze data/big. Należy zmienić odpowiedni wpis w pliku konfiguracyjnym mugen.cfg.
[Options] ... ; motif = data/system.def ; motif = data/kfm/system.def ; motif = data/big/system.def motif = data/big/system.def ...
Można również samemu edytować plik system.def w części [Select Info] określającej wygląd ekranu wyboru postaci. Niżej są wybrane funkcje dotyczące zmiany ilości slotów opisałem na przykładzie domyślnego motywu "big" dołączonego do Mugena.
[Select Info] rows = 6 ; Ilość wierszy columns = 10 ; Ilość kolumn wrapping = 1 ; 1 - obramowanie pos = 17,24 ; Pozycja na osi x,y showemptyboxes = 1 ; 1 - wyświetla puste sloty na postacie moveoveremptyboxes = 1 ; 1 - pozwala kursorowi poruszać się po pustych boxach. cell.size = 27,27 ; Wielkość poszczególnych komórek podana w pikselach (x,y) cell.spacing = 2 ; Odstęp pomiędzy komórkami ..... portrait.scale = 1,1 ; Skalowanie ikony postaci. Wartość 1,1 oznacza, że każda ikona w komórce będzie wyświetlana w oryginalnej wielkości (domyślnie 25x25 pikseli) Jeżeli zmniejszysz wielkość poszczególnych komórek np. o połowę wtedy skalowanie ikon powinno wynosić 0.5,0.5 etc. .....
W [Select Info] można również zmienić położenie, wielkość i wygląd elementów, z których zbudowany jest ekran wyboru postaci. Zmiana wielkości komórek (cell) jest równoznaczna z koniecznością dopasowania wielkości grafik w pliku system.sff np. ikony random itd. Więcej informacji na temat screenpacków, oraz poradnik na temat tworzenia własnych motywów znajdziesz na stronie Samouczka.