Strona 4 z 11
[Config] optymalizacja Mugena pod kątem sprzętu
Standardowo grafika w Mugenie jest przygotowana dla rozdzielczości 320x240 i jej wielokrotności w standardzie 4:3.
Wiele osób popełnia błąd i zmienia rozdzielczość na większą niż 640x480 ale nie uwzględniając wielokrotności 320x240 (640x480 to 2 * 320x240) co może pogorszyć grafikę, ponieważ zmiana rozdzielczości tylko rozciąga obraz o rozmiarach 320x240. Standard 16:9 daje obraz panoramiczny, jednak kosztem przycięcią obrazu u góry i dołu dla rozciągniętego obrazu w standardzie 4:3.
[Config] ;Opcje pozwalające zoptymalizować Mugena pod kątem sprzętu na jakim grasz. ;Szybkość gry. Domyślnie 60 klatek na sekundę. Staraj się nie używać mniej niż 10, ;im wieksza liczba tym będzie szybciej. GameSpeed = 60 ;Rozdzielczość gry, szerokośc i wysokość, ;rekomendowane rozdzielczości to: ; 640x480 standardowa definicja 4:3, ; 1280x720 wysoka definicja (HD) 16:9, ; 1920x1080 Pełna wysoka definicja (Full HD) 16:9. GameWidth = 1280 GameHeight = 720 ;Preferowany język (ISO 639-1), przykładowy zapis: en, es, ja, pl. ;Zobacz http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_ISO_639-1_codes, ;inny wybrany język związany jest wyświetlanym tekstem np. [Quotes], ;jeżeli dla danego języka tekst został przygotowany np. [ja.Quotes]. Language = "en" ; 1 - włącza cienie w grze, ; 0 - wyłączenie cieni może poprawić płynność działania gry na słabszych komputerach. DrawShadows = 1 ;Ilość dozwolonych efektów "afterimage" pokazywanych jednocześnie. ;Obniżenie tej wartości zmniejsza zużycie pamięci systemowej (min 1). AfterImageMax = 16 ;Maksymalna liczba spritów warstwowych wyświetlanych jednocześnie. ;Obniżenie tej wartości zmniejsza zużycie pamięci systemowej (min 32). LayeredSpriteMax = 256 ;Rozmiar bufora do dekompresji spritów w KB. ;Zwiększemie może poprawić wydajność jeżeli masz problem z płynnym wyświetleniem. ;wielu spritów jednocześnie, minimum to 256. ;Za duży bufor też może spowodować obniżenie osiągów. SpriteDecompressionBufferSize = 16384 ;Liczba dozwolonych wszystkich explodów jednocześnie, hitsparki też są wliczane. ;Obniżenie tej wartości zmniejsza zużycie pamięci systemowej (min 8). ExplodMax = 256 ;Liczba dozwolonych systemowych explodów. ;Obniżenie tej wartości zmniejsza zużycie pamięci systemowej (min 8). SysExplodMax = 128 ;Liczba dozwolonych helperów. ;Obniżenie tej wartości zmniejsza zużycie pamięci systemowej (min 4, max 56). HelperMax = 56 ;Liczba dozwolonych projekcji dla jednej postaci. ;Obniżenie tej wartości zmniejsza zużycie pamięci systemowej (min 5). PlayerProjectileMax = 32 ; 1 - pierwszy raz uruchamiasz mugena. FirstRun = 1